فرستادن جنگ افزارهای مرگبارتر امریکا به اوکراین بوی ناامیدی می دهد

© Photo / Public DomainОперативно-тактический ракетный комплекс США производства Lockheed Martin с баллистической ракетой MGM-140 ATACMS
Оперативно-тактический ракетный комплекс США производства Lockheed Martin с баллистической ракетой MGM-140 ATACMS - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.09.2023
عضو شوید
بر پایه گزارش ها، دولت رئیس جمهور کنونی امریکا در آستانه تایید تحویل موشک های دوربرد ATACMS یا GMLRS به اوکراین است که انتظار می رود جا به جایی آنها به کی یف امکان یورش به عمق روسیه را بدهد.
به گزارش اسپوتنیک، اسکات ریتر درباره ای اینکه چرا کاخ سفید چنین راهپیمایی خطرناکی را از زینه ای تشدید دنبال می کند، دیدگاه ساده ای دارد.
مقام های واشنگتن در آخر هفته و روز دوشنبه به رسانه های امریکایی تأیید کردند، که ایالات متحده در حال برنامه ریزی برای فرستادن مهمات سامانه موشکی تاکتیکی ارتش (ATACMS) و/یا سیستم موشکی چندگانه هدایت شونده (GMLRS) به اوکراین است.
یکی از مقام های آگاه با طرح های کمک امنیتی دولت امریکا با اشاره به ATACMS گفت: "آنها می آیند".
Флаги России, ЕС, Франции и герб Ниццы на набережной Ниццы - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.04.2023
جلوگیری فرانسه از خرید جنگ افزار از سوی اتحادیه اروپا برای اوکراین
برد ATACMS بیش از 305 کیلومتر است و حدود 300 بمب انفجاری قوی را حمل می کند. GMLRS بردی بیش از 70 کیلومتر دارد، با یک نوع برد گسترده (ER) که قادر به شلیک بیش از 150 کیلومتر است و مملو از مهمات خوشه ای است. هر دو قطعه مهمات را می توان از پرتابگرهای زمینی از جمله سامانه موشکی پرتاب چندگانه M270 (MLRS) و سامانه موشکی توپخانه با تحرک بالا M142 (HIMARS که ایالات متحده پیش از این به اوکراین تحویل داده است شلیک کرد.
در جریان یک سال و نیم گذشته، ایالات متحده و متحدانش در ناتو رویکردی محتاطانه، "دو گام به جلو، یک قدم به عقب" را برای تسلیح کی‌یف اتخاذ کرده‌اند، و ابتدا به سلاح‌های مختلف (اعم از مهمات خوشه‌ای و دوربرد) اطمینان می‌دهند. موشک‌های کروز یا تانک‌ها و جت‌های جنگنده F-16) با استناد به خطر تشدید تنش‌ها با روسیه و سپس اعلام تحویل هفته‌ها یا ماه‌ها بعد، ارسال نمی‌شوند.
اسکات ریتر، افسر کهنه کار اطلاعات تفنگداران دریایی امریکا در سازمان ملل گفت: "به نظر می رسد که دولت بایدن در حال گذراندن یک مرحله از نوع دکتر جکیل و آقای هاید در مورد ماهیت تسلیحاتی است که مایل به ارائه به اوکراین است".
بازرس تسلیحات و تحلیلگر نظامی به اسپوتنیک گفت: "یک سال پیش، دولت بایدن از ترس برای ایجاد پتانسیل تشدید تنش بین ایالات متحده، ناتو و روسیه بر سر اوکراین، در مورد ارائه دسته های خاصی از تسلیحات بسیار محتاط بود. آخرین چیزی که ایالات متحده می خواست، یا همین دولت بایدن گفت، جنگ مستقیم با روسیه بود".
ریتر گفت: "به نظر می‌رسد که امروز همه این موانع از بین رفته است. ما می‌بینیم که ایالات متحده تانک‌های M1 آبرامز را ارائه می‌کند. ما می‌بینیم که ایالات متحده مجوز تحویل جنگنده‌های اف-16 را صادر می‌کند. و اکنون ایالات متحده در نظر دارد تا به اوکراین ارائه دهد. سامانه موشکی دوربرد ATACMS یا سامانه موشکی پرتاب چندگانه هدایت شونده، یک سامانه راکتی با برد 45 مایلی که توسط سامانه HIMARS ارسال می‌شود که از دقت بسیار بالایی برخوردار است و می‌تواند مهمات خوشه‌ای را ارسال کند. دولت بایدن در اوایل سال جاری تصمیم گرفت تا نوع خوشه ای توپخانه 155 میلی متری را در اختیار اوکراین قرار دهد".
Лидер КНДР Ким Чен Ын на обсуждении проекта по созданию ядерного оружия - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.09.2023
تهدید پنهانی کوریای شمالی از سوی غرب با پیام رسانی درباره ای فرستادن جنگ افزار به روسیه
چرا تشدید بوی ناامیدی می دهد
گفت وگو کننده ای اسپوتنیک، بر این باور است که ناامیدی از واقعیت‌های هشیارکننده میدان نبرد و تمایل به "آسیب رساندن به روسیه" به جای امید به اینکه سلاح‌های دوربرد جدید می‌توانند جریان درگیری را تغییر دهند، محرک اصلی استراتژی تشدید تنش دولت بایدن هستند.
ریتر تاکید کرد: ""به گفته ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، اوکراینی ها در طول چهار ماه گذشته 71000 تلفات را متحمل شده اند. در یک تلاش متقابل شکست خورده است. و هیچ چیزی در مورد ماهیت این سلاح ها وجود ندارد که شانس اوکراین را در میدان جنگ بهبود بخشد. این سلاح ها که موشک‌های ATACMS برای حمله به پل کریمه، تخریب آن پل، و قادر ساختن اوکراین برای حمله به اهدافی در اعماق منطقه عقب روسیه ارائه می‌شوند. - فرودگاه ها، پست های فرماندهی، تدارکات. این یک تشدید چشمگیر درگیری است".
گفت و گو کننده روشنی انداخت: "چرا دولت بایدن این کار را انجام می دهد؟ صادقانه بگویم، این کار از روی ناامیدی است. ببینید، هرکسی که به وضعیت زمین در اوکراین نگاه می کند، می داند که اوکراین در حال شکست است، روسیه برنده است. و به معنای واقعی کلمه چیزی نمی تواند باشد. برای جلوگیری از پیروزی روسیه انجام شده است. ارائه موشک های ATACMS، سیستم موشکی GMLRS نتیجه را در میدان نبرد تغییر نمی دهد. و آن، واشنگتن ممکن است امیدوار باشد، در داخل کشور مسکو را تحت فشار سیاسی قرار دهد کاری که انجام خواهد داد این است که به اوکراین فرصت آسیب رساندن بیشتر به روسیه را بدهد".
ریتر خلاصه کرد: "خواهیم دید که این چگونه آشکار می شود. شرط من این است که روسیه، کشوری که سابقه جذب 27 میلیون کشته در راه شکست فاشیسم، شکست نازیسم را دارد، در برابر هیچ تهدیدی از سوی ایالات متحده تسلیم نخواهد شد. اما ما چه وقت این را خواهیم فهمید".
Заместитель министра иностранных дел РФ Сергей Рябков - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.03.2023
ریابکوف: غرب با فراهم سازی جنگ افزار برای کیف شریک جنایت های جنگی می شود
تاکتیک های تروریستی پروکسی اوکراین
در هر مرحله از پله های تشدید، ایالات متحده و نیروهای نیابتی آن رژیم زلنسکی به رای دهندگان خود و جامعه بین المللی اطمینان داده اند که اوکراین از سلاح های ناتو برای هدف قرار دادن غیرنظامیان یا زیرساخت های غیرنظامی استفاده نخواهد کرد. در عین حال، در هر مرحله، ارتش اوکراین آمادگی خود را برای استفاده از مهمات خوشه‌ای، موشک‌های هیمارس و سایه طوفان در برابر غیرنظامیان در دونباس، هدف قرار دادن زیرساخت‌ها در کریمه، بلگورود و ورونژ، و حمله به زیرساخت‌های روسیه، از جمله با حملات خرابکارانه مبتنی بر پهپادهای دوربرد مناطق مانند مسکو و نیروگاه هسته ای کورسک نشان داده است.،
روسیه تا به امروز توانسته است به طور موثری از انواع پلت فرم های دفاعی، از سامانه های موشکی دفاع هوایی کوتاه، متوسط و بلند برد گرفته تا مختل کننده های جنگ الکترونیک، برای دفاع از مرزها و شهرها در برابر حملات اوکراین استفاده کند. امروز، مسئله اصلی دفاع هوایی روسیه حول تلاش ارتش اوکراین برای یافتن حفره‌هایی در بیش از 1000 کیلومتر پدافند هوایی خط مقدم و رفع شکاف‌های موجود است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала