نیروگاه برق آبی کاخوفسکایا بازسازی خواهد شد

© AP Photo / Ukraine's Presidential OfficeПоследствия обстрела Каховской ГЭС со стороны ВСУ. Стоп-кадр видео
Последствия обстрела Каховской ГЭС со стороны ВСУ. Стоп-кадр видео - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.07.2023
عضو شوید
سرپرست منطقه خرسون اطمینان داد، که نیروگاه برق آبی کاخوفسکایا بی گمان بازسازی خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر سالدو، سرپرست فرمانداری منطقه خرسون گفت: نیروگاه کاخوفسکایا "بی گمان" بازسازی خواهد شد، آبیاری استپ های خشک مناطق خرسون، زاپروژیا و شمال کریمه به آن بستگی دارد.
سالدو به آژانس گفت: "نیروگاه برق آبی کاخوفکا قطعاً به محض اینکه شرایط نظامی اجازه دهد بازسازی خواهد شد. علاوه بر این، در هاب برق آبی کاخوفکا، مخزن نقش مهم تری ایفا می کند و تولید برق یک نقطه فرعی است".
Затопленный центр Новой Каховки. Кадр видео - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.06.2023
پوتین: اوکراین مقصر رویداد ناگوار نیروگاه برق آبی کاخوفسکایا است
به گفته وی، نیروگاه برق نقش مهمی در بیلان آبی مناطق جنوبی دارد.
سالدو تاکید کرد: "آبیاری استپ‌های خشک نواحی خرسون و زاپروژیا و کریمه شمالی، و در نتیجه تولید کشاورزی و تامین آب جمعیت در این سرزمین‌ها به آن بستگی دارد. این مورد در نیم قرن گذشته بوده است، که در آن اکولوژی و اقتصاد منطقه دنیپر تحتانی کاملاً بازسازی شد و شروع به وابستگی به مخزن کاخوفسکایا کرد".
یادآوری می کنیم، که در شب 6 جون، سربازان اوکراینی مجموعه ای از حملات را به نیروگاه برق آبی کاخوفسکایا انجام دادند که منجر به تخلیه بی رویه آب از مخزن و جاری شدن سیل در مناطق ساحلی منطقه خرسون در پایین دست دنیپر شد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، تخریب نیروگاه برق آبی کاخوفسکایا را اقدامی وحشیانه از سوی رژیم کیف خواند و خاطرنشان کرد، که این امر منجر به یک فاجعه زیست محیطی و انسانی در مقیاس بزرگ شد. سرگئی شایگو، وزیر دفاع گفت، که رژیم کیف، نیروگاه برق آبی کاخوفسکایا را منفجر کرد، زیرا مواضع خود را در جهت خرسون تضعیف کرد و نیروها را از آنجا به منطقه تهاجمی منتقل کرد. کمیته تحقیقات فدراسیون روسیه یک پرونده جنایی در مورد این حمله باز کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала