پشتیبانی چین از روسیه برای ایجاد ثبات

© Depositphotos.com / RyzhovФлаги России и Китая
Флаги России и Китая - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.06.2023
عضو شوید
وزارت امور خارجه روسیه نوشت: چین در 24 جون پشتیبانی خود را از تلاش های روسیه برای ایجاد ثبات در این کشور اعلام کرد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه روز یکشنبه اعلام کرد: پکن پشتیبانی خود را از مسکو در پیوند با وضعیت سیاسی داخلی فدراسیون روسیه با توجه به رویدادهای 24 جون ابراز کرده است، طرف چینی امیدوار به "شکوفایی روسیه" بیشتر است.
هیئت دیپلماتیک در بیانیه ای درباره دیدار الکساندر رودنکو معاون وزیر امور خارجه روسیه و چین گانگ وزیر امور خارجه چین در روز یکشنبه در پکن اعلام کرد: "طرف چینی از تلاش‌های رهبری فدراسیون روسیه برای تثبیت وضعیت در این کشور در پیوند با رویداد 24 جون پشتیبانی کرد و بر علاقه خود به تقویت انسجام و شکوفایی بیشتر روسیه تأکید کرد".
بعد از خروج امریکا از افغانستان مبارزه روسیه و چین به خاطر نفوذ در منطقه آغاز میشود  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.06.2023
گسترش پیوندهای روسیه و چین محور دیدار معاون وزیر خارجه روسیه و وزیر خارجه چین
وزارت خارجه روسیه تاکید کرد، که پیوندهای دوجانبه بین مسکو و پکن "ماهیت محرمانه" دارد.
وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرد: طرفین وضعیت کنونی پیوندهای روسیه و چین را بسیار ارزیابی کردند و آمادگی خود را برای همکاری با یکدیگر برای تقویت مداوم آنها تأیید کردند.
یادآوری می کنیم، که در شب 24 جون، در روستوف-نا-دانو، شرکت نظامی خصوصی واگنر مقر منطقه نظامی جنوبی را تصرف کرد. این در حالی رخ داد، که ایفگنی پریگوژین در مورد ادعای حملات موشکی و بمب گذاری نیروهای مسلح روسیه به اردوگاه های شرکت نظامی خصوصی انجام شده است - این امر توسط وزارت دفاع و امنیت ملی روسیه رد شد.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، اقدامات "واگنریت ها" را یک ماجراجویی جنایتکارانه خواند، یک پرونده جنایی در برابر پریگوژین به دلیل سازماندهی شورش مسلحانه باز شد. سپس، سرویس مطبوعاتی رئیس جمهور بلاروس گزارش داد که الکساندر لوکاشنکو با پریگوژین گفتگو کرد و او پیشنهاد وی را برای توقف جنبش واگنر در روسیه و برداشتن گام های بیشتر برای کاهش تنش پذیرفت.
دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه عصر شنبه گفت، که رئیس شرکت نظامی خصوصی واگنر به بلاروس می رود و پرونده جنایی منتفی خواهد شد. کرملین گفت، که تضمین این که پریگوژین بتواند به بلاروس برود، قول رئیس جمهور روسیه است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала