قلیچداراوغلو چگونه می تواند در انتخابات پیروز شود؟

© AFP 2023 / Adem AltanЛидер основной оппозиционной Народно-республиканской партии Турции Кемаль Кылычдароглу
Лидер основной оппозиционной Народно-республиканской партии Турции Кемаль Кылычдароглу  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.05.2023
عضو شوید
اردوغان توپراک می گوید که سینان اوگان کاندیدای سابق که از اردوغان حمایت کرد، رای دهندگان خود را ندارد.
به گزارش اسپوتنیک، اردوغان توپراک، مشاور کمال قلیچداراوغلو و معاون حزب جمهوری خواه خلق می گوید که حامیان کمال قلیچداراوغلو کاندیدای اپوزیسیون متحد ترکیه در انتخابات ریاست جمهوری روی نقش تعیین کننده رای دهندگانی که به عنوان یک اقدام اعتراضی به او رای می دهند، حساب می کنند.
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور کنونی ترکیه در دور اول انتخابات ریاست جمهوری 49.52 درصد و قلیچداراوغلو رقیب او از طرف هفت حزب مخالف - 44.88 درصد آرا را به دست آورد. قرار است دور دوم انتخابات ریاست جمهوری 28 مه برگزار شود. هر نامزد برای برنده شدن به کسب اکثریت ساده آرا نیاز دارد.
توپراک گفت: "سینان اوگان کاندیدای سابق که از اردوغان حمایت کرد، رای دهندگان خود را ندارد. حامیان رای دادن اعتراضی به او رای دادند. من فکر می کنم ما می توانیم کسانی را که به عنوان اعتراض رای داده اند (به اوگان) متقاعد کنیم و همه آرای اعتراضی را به دست آوریم."
نتایج دور اول انتخابات ریاست جمهوری ترکیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.05.2023
رئیس حزب دموکرات ترکیه: رقیب ما حزب نبود، بلکه همه ای سازوکار دولتی بود
اوگان، نامزد سابق ریاست جمهوری ترکیه از ائتلاف آتا که بیش از 5 درصد آرا را در دور اول کسب کرده بود، پیش از این در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در 28 مه از اردوغان حمایت کرده بود. وی در سخنرانی خود بر اهمیت اخراج چندین میلیون مهاجر غیرقانونی از ترکیه و تدوین برنامه اخراج آنها و همچنین ادامه مبارزه با تمامی گروه های تروریستی تاکید کرد. خود اردوغان در اظهار نظر در مورد حمایت اوگان گفت که با او "چانه زنی" نکرده و در ازای آن قول هیچ پستی به او نداده است.
ائتلاف آتا شامل حزب ظفر نیز بود، اما پس از انتخابات سراسری، این حزب از فروپاشی واقعی ائتلاف خبر داده و رهبر آن اومیت اوزداغ از قلیچداراوغلو حمایت کرد. این حزب خاطرنشان کرد که اوگان از طرف خود بیانیه حمایت از اردوغان را ایراد کرد. ظفر در انتخابات مجلس ترکیه فقط 2 درصد آرا را به دست آورد و نتوانست وارد مجلس نشود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала