عدم صدور ویزه‌ها به نمایندگان روسیه در سازمان ملل

© Sputnik / Sergey Pyatakov /  مراجعه به بانک تصاویر Заместитель министра иностранных дел России Сергей Вершинин
Заместитель министра иностранных дел России Сергей Вершинин - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.05.2023
عضو شوید
ورشینین، معاون وزیر امور خارجه، عدم صدور ویزا برای نمایندگان روسیه در سازمان ملل را غیرقابل تحمل خواند.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی ورشینین معاون وزیر امور خارجه گفت: وضعیت صدور روادید ایالات متحده برای نمایندگان فدراسیون روسیه به سازمان ملل غیرقابل تحمل است، هیچ تغییری برای بهتر شدن وجود ندارد.
ورشینین در مصاحبه با تلویزیونی "روسیه-24" گفت: "امریکایی‌ها به عنوان کشور میزبان سازمان ملل، به‌عنوان کشوری که در سال 1947 توافق‌نامه‌ای را با سازمان ملل امضا کرده‌اند، تعهدات قانونی واضحی در مورد آنچه که باید از نظر اطمینان از کار عادی سازمان ملل متحد انجام شود ."
وی افزود: "واضح است که از آنجایی که برنامه‌های مهم در نیویارک، به طور منظم، در سطوح مختلف برگزار می شود، پس مردم باید ویزه بگیرند. اگر آنها شرایطی برای کار در آنجا (در سازمان ملل متحد) داشته باشند که باید داشته باشند، این اتفاق نمی افتد، اما این خودسرانه توسط امریکایی ها در سازمان ملل نقض می شود. و این باعث محکومیت شدید ما می شود، من معتقدم که وضعیت غیرقابل تحمل است. ما بارها هم از سوی امریکا و هم از سوی رهبری دبیرخانه سازمان ملل به این وضعیت غیرقابل تحمل مواجه شدیم."
وی خاطرنشان کرد: فدراسیون روسیه نیز با درخواست برای آغاز روند داوری برای حل مشکلات صدور ویزا به دبیرخانه سازمان ملل متحد مراجعه کرده است.
Средний разведывательный корабль проекта 18280 Иван Хурс - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.05.2023
تلاش امریکا برای تضعیف روابط روسیه و ترکیه
ورشینین در پایان گفت: "تاکنون، روند داوری آغاز نشده است، اما ما به این مشکل رسیدگی خواهیم کرد و این فقط در مورد روسیه نیست، گروه نسبتاً بزرگی از کشورها اساساً حقوق خود را از نظر ارائه نظرات و مشارکت در کارها از دست داده اند، سازمان ملل به دلیل اقدامات خودسرانه ایالات متحده، نباید و نمی تواند ادامه یابد."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала