فرمان آماده باش ارتش صربستان صادر شد

© AP Photo / Darko VojinovicПрезидент Сербии Александр Вучич
Президент Сербии Александр Вучич - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.05.2023
عضو شوید
ووچیچ با توجه به وضعیت کوزوو، ارتش صربستان را به آمادگی حداکثری رساند.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از روزنامه وچر نووستی، الکساندر ووچیچ، رئیس جمهور صربستان، ارتش را به دلیل اوضاع در کوزوو به حالت آمادگی حداکثری رساند.
این نشریه می‌گوید: "رئیس‌جمهور صربستان و فرمانده علی نیروهای مسلح ما الکساندر ووچیچ دستوری را برای ارتقای آمادگی رزمی واحدهای ارتش صربستان به بالاترین سطح امضا کرد و دستور حرکت فوری به سمت خط اداری با کوزوو و متوهیا را صادر کردند."
.تصریح شده است که رئیس جمهور همچنین از ناتو خواسته است تا از خشونت علیه صرب ها در این منطقه جلوگیری کند.
به نوبه خود، پورتال آنلاین کوزوو گزارش داد که امروز صرب‌ها برای تظاهرات در نزدیکی ساختمان‌های شاروالی لپوسوویچ، زوبین پوتوک و زوکان در شمال کوزوو تجمع کردند. خاطرنشان می شود که مردم نمی خواستند اجازه دهند نیروهای امنیتی و مقامات آلبانیایی کوزوو به آنجا بروند. پولیس صربستان نیز به نوبه خود از گاز اشک آور و نارنجک های شوکر علیه آنها استفاده کرد. بر اساس گزارش رسانه ها، ارتباط تلفنی در لپوساویچ قطع شد و زنگ حمله هوایی در شمال کوسووسکا میتروویچا به صدا درآمد.
در پایان ماه اپریل، مقامات این جمهوری خودخوانده انتخاباتی را برای روسای شهرهای شمال میتروویکا، زوکان، زوبین پوتوک و لپوسوویچ در شمال استان برگزار کردند. علاوه بر این، در زویکان و لیپوسویچ، آنها برای نمایندگان مجامع محلی رای دادند. در عین حال، پیش از این، نهادهای نماینده و مدیران سرپرست این مناطق عمدتاً از نامزدهای حزب فهرست صربستان تشکیل می شد، اما این بار به دلیل فشار و تحریک مقامات آلبانیایی کوزوو، انتخابات را تحریم کردند. امتناع از شرکت در رای گیری به طور گسترده توسط ساکنان محلی حمایت شد.
Последствия взрыва в центре Луганска - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.05.2023
جمهوری خلق دونتسک گواه کشته شدن سه غیرنظامی در یک هفته بوده
در نتیجه میزان مشارکت در انتخابات تنها 3.47 درصد بود که از این میان تنها 13 نفر صرب بودند. در همان زمان، در کوسووسکا-میتروویکا شمالی، زوچان، زوبین-پوتوک و لپوسوویچ که عمدتاً توسط آنها سکنه می شود، نامزدهای احزاب آلبانیایی "پیروز شدند". سفارت ایالات متحده در پریشتینا گفت که رای گیری، علیرغم تحریم صرب ها، مطابق با قوانین کوزوو خودخوانده برگزار شد.
به نوبه خود، الکساندر ووچیچ، رئیس جمهور صربستان، از هموطنان خود خواست تا صلح را در پس زمینه انتخاب روسای شهرهای آلبانیایی در شمال منطقه حفظ کنند، "که صرب ها هرگز آنها را نخواهند شناخت." او بعداً در 12 می مقامات این جمهوری خودخوانده را به دامن زدن به درگیری مسلحانه در منطقه و کشورهای غربی را به همدستی و استانداردهای دوگانه در رابطه با کوزوو متهم کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала