کارشناس: شبه نظامیان سوری می توانند اقتدار طالبان را تضعیف کنند

© Sputnik / Russian Defence Ministry  /  مراجعه به بانک تصاویر Рабочий визит министра обороны РФ Сергея Шойгу в Узбекистан
Рабочий визит министра обороны РФ Сергея Шойгу в Узбекистан  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.05.2023
عضو شوید
سرگئی شویگو: "تهدید اصلی از سوی گروه‌های مسلح غیرقانونی است که پس از به قدرت رسیدن جنبش اسلامی طالبان، مواضع خود را در این کشور به طور قابل توجهی تقویت کردند."
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه در نشست شورای وزیران دفاع کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی در مینسک گفت که ایالات متحده قصد دارد از پتانسیل تشکیلات مسلح غیرقانونی در افغانستان برای بی ثبات کردن اوضاع در منطقه استفاده کند.
وی گفت: "افغانستان یکی دیگر از کانون های بی ثباتی است. تهدید اصلی از سوی گروه‌های مسلح غیرقانونی است که پس از به قدرت رسیدن جنبش اسلامی طالبان، مواضع خود را در این کشور به طور قابل توجهی تقویت کردند. ما معتقدیم که ایالات متحده قصد دارد از پتانشیل این سازمان های تروریستی برای بی ثبات کردن اوضاع در منطقه استفاده کند. وی خاطرنشان کرد که "به همین منظور انتقال شبه نظامیان گروه‌های راهزن تحت کنترل از خاورمیانه به افغانستان سازماندهی شده است."
ماکسیم نیکولین، کارشناس برجسته مرکز تحلیل کاربردی تحولات بین المللی دانشگاه RUDN به اسپوتنیک گفت: "شبه نظامیانی که قبلا بخشی از ارتش آزاد سوریه بودند ممکن است در افغانستان به سر ببرند. امروز آنها در مناطقی قرار دارند که تحت کنترل دمشق نیستند، ولایت ادلب، مناطق شمال شرقی که تحت تسلط کردهای خودمختار قرار دارد و همچنین پایگاه امریکایی التنف در ولایت حمص برای آموزش واحدهای مخالف میانه رو، به عنوان مثال، ارتش آزاد سوریه، که قبلا به عنوان ارتش جدید سوریه شناخته می شد."
Мусульмане отмечают Ураза-байрам, Кабул, Афганистан, 21 апреля 2023 года - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.05.2023
طالبان از گنجاندن مذهب دومی در برنامه درسی خودداری میکنند
وظیفه اصلی این تشکل ها تضعیف نفوذ و اقتدار حکومت طالبان در مناطق دور از کابل خواهد بود. این امر باعث می شود که ضربه ای به مشروعیت و قابلیت حیات طالبان به عنوان رژیم حاکم در چشم جامعه جهانی وارد شود و وضعیت کشور را به طور کلی بی ثبات کند. با این حال، طالبان که قبلاً مبارزه مشابه را علیه دولت طرفدار امریکا انجام داده بودند، از هر فرصتی برای سرکوب آنها برخوردارند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала