پاشینیان: ایروان آماده تضمین عبور و مرور حمل و نقل از آذربایجان است

© Sputnik / Михаил Климентьев /  مراجعه به بانک تصاویر Премьер-министр Армении Никол Пашинян на встрече с президентом России Владимиром Путиным (7 апреля 2021). Москва
 Премьер-министр Армении Никол Пашинян на встрече с президентом России Владимиром Путиным (7 апреля 2021). Москва - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.05.2023
عضو شوید
پاشینیان گفت: ایروان آماده است تا عبور و مرور عادی از آذربایجان را تضمین کند
به گزارش اسپوتنیک، نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان، در دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مسکو، گفت که پولیس سرحدی و مأموران گمرک ارمنستان آماده هستند تا از عبور عادی وسایل نقلیه و قطارها آذربایجان از طریق ارمنستان اطمینان حاصل کنند.
به گفته وی، مسائل مربوط به رفع انسداد ارتباطات منطقه ای روز پنجشنبه در حالت کاری مورد بررسی قرار گرفت.
پاشینیان گفت: "من می خواهم مجدداً تأکید کنم که ارمنستان واقعاً به این امر علاقه مند است و ما آماده هستیم تا بر اساس حاکمیت و صلاحیت کشورمان رفع انسداد همه ارتباطات حمل و نقل و داد و ستد اقتصادی با آذربایجان را آغاز کنیم. من می خواهم مجدداً تأیید کنم که ما آماده هستیم، هم خدمات مرزی و هم خدمات گمرکی ارمنستان آماده هستند تا از عبور عادی همه وسایل نقلیه، به ویژه قطارها، از خاک ارمنستان اطمینان حاصل کنند."
به گفته وی، ایروان انتظار دارد که راه آهن آذربایجان برای حمل بار، قطارهای ریلی ارمنستان از طریق نخجوان و از طریق جمهوری آذربایجان به ویژه روسیه و ایران باز شود.
Верующие у церкви монастыря Дадиванк в Нагорном Карабахе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.05.2023
ایروان و باکو بر سر به رسمیت شناختن متقابل تمامیت ارضی توافق کردند
نخست وزیر افزود: "ما انتظار داریم که این موضوع بر اساس برابری و بر اساس حاکمیت و صلاحیت کشورها حل شود."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала