تلاش امریکا برای تضعیف روابط روسیه و ترکیه

© Sputnik / Alexander Galperin /  مراجعه به بانک تصاویر Средний разведывательный корабль проекта 18280 "Иван Хурс"
Средний разведывательный корабль проекта 18280 Иван Хурс - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.05.2023
عضو شوید
کارشناس ترک درباره حمله نیروهای مسلح اوکراین به کشتی روسی میگوید: "این اقدام تحریک آمیز با هدف تضعیف همکاری روسیه و ترکیه است".
به گزارش اسپوتنیک، بریش حسن، هماهنگ کننده پلت فرم ATA (آسیا-ترکیه-اروپا)، کارشناس و متخصص روابط بین الملل، به اسپوتنیک در مورد تلاش نیروهای مسلح اوکراین برای حمله به کشتی ایوان خرس ناوگان دریای سیاه روسیه با کشتی های پهپادی، اظهار نظر کرد و گفت: "امنیت خطوط لوله گاز ترکیش استریم و بلو استریم در دریای سیاه تضمین است."
به گفته حسن، "این نوع تحریکات آشکارا با هدف تضعیف همکاری بین ترکیه و روسیه و بی ثبات کردن منطقه دریای سیاه است."
او می افزاید، همچنین، این اقدامات تلاشی برای گسترش قدرت و نفوذ ناتو به منطقه دریای سیاه است. ایالات متحده می خواست مفاد کنوانسیون تنگه مونترو را از بین ببرد که به خاطر آن فشار زیادی بر ترکیه وارد کرد. اما دولت ترکیه با نقض مفاد کنوانسیون و گشایش تنگه برای نیروهای نظامی ناتو مخالفت کرد. بنابراین، اکنون ممکن است تلاش هایی برای گسترش نیروهای ناتو به دریای سیاه انجام شود. البته این یک عامل منفی برای امنیت ترکیه و روسیه در منطقه خواهد بود.
Клубы дыма над Бахмутом (Артемовском) - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.05.2023
نمای چشم پرنده ای از شهر آرتموفسک ظاهر شد + ویدیو
وی همچنان گفت: "اگر پس از دور دوم انتخابات که در 28 می برگزار می شود، دولت فعلی در ترکیه باقی بماند، ممکن است تعداد این اقدامات تحریک آمیز در دریای سیاه افزایش یابد، اما به موازات آن، همکاری ترکیه و روسیه تنها تقویت خواهد شد."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала