میثم نظری: داعش به دستگاه اطلاعاتی و نظامی گروه طالبان رخنه کرده است

© Ali Maisam Nazary twitter دیدار مسئول روابط خارجی جبهه‌ ای مقاومت با دبیر مجلس سنای فرانسه
دیدار مسئول روابط خارجی جبهه‌ ای مقاومت با دبیر مجلس سنای فرانسه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.05.2023
عضو شوید
رئیس پیوندهای خارجی جبهه مقاومت و مدیر انجمن عملیات ویژه امریکا مدعی شده‌اند که داعش در بین صفوف طالبان سربازگیری می‌کند.
به گزارش اسپوتنیک، علی میثم نظری مسئول پیوندهای خارجی جبهه مقاومت ملی افغانستان و دیوید کوک مدیر انجمن عملیات ویژه امریکا با نشر مقاله ای در روزنامه ای واشنگتن‌تایمز نوشته اند، که یورش های پسین و ترور والی گروه طالبان در بلخ نشانه روشنی از افزایش نفوذ داعش در میان نیروهای گروه طالبان است.
این نویسندگان نوشته اند: "وضعیت تاریک در افغانستان هر روز بدتر می شود. توافق فاجعه بار دوحه در سال 2020 و بیرون شدن فاجعه بار نیروهای ایالات متحده و ناتو در اگوست 2021 باعث شده است، که افغانستان بار دیگر به مرکز و پناهگاه تروریسم بین المللی زیر ظلم طالبان تبدیل شود. افغانستان به کشوری تبدیل شده است که در آن زنان که نیمی از جمعیت آن را تشکیل می‌دهند، از داشتن زندگی عمومی محروم هستند، در آن گروه‌های مذهبی و بسیاری از اقوام مورد ظلم قرار می‌گیرند و تروریست‌های خارجی مورد استقبال و آغوش قرار می‌گیرند".
در ادامه این مقاله آمده است: "از اگوست 2021، بیش از 20 گروه تروریستی در افغانستان پایگاه ایجاد کرده اند. هزاران جنگجو از سراسر آسیای جنوبی، مرکزی و غربی به کشور سرازیر شده اند. طالبان - بر خلاف روایت ساختگی خود مبنی بر اینکه تمام روابط خود را با گروه های تروریستی، به ویژه القاعده قطع کرده اند - این مهمانان جدید را پذیرفته اند و ایمن الظواهری را در مهمانخانه خود در فاصله یک مایلی کاخ ریاست جمهوری سابق در کابل میزبانی کرده اند تا اینکه او در حمله هواپیمای بدون سرنشین در جولای گذشته کشته شد. طالبان میلیاردها دالر سلاح، تجهیزات و مهمات را بین گروه‌هایی که جمهوری‌های آسیای مرکزی را تهدید می‌کنند توزیع کرده است - که برخی از آنها توسط ایالات متحده در طول عقب‌نشینی باقی مانده است. آنها به شاخه پاکستانی خود، تحریک طالبان پاکستان اجازه داده اند تا به ارتش پاکستان حمله کنند. افزون بر این، طالبان پاسپورت و کارت شناسایی را برای این تروریستان خارجی توزیع می کند تا در آینده به کشورهای دیگر نفوذ کنند. پس از یک سال و نیم، طالبان هیچ تمایلی برای قطع روابط خود با تروریسم نشان نداده است. هر روز که می گذرد، وضعیت امنیت داخلی بدتر می شود زیرا طالبان اجازه تکثیر گروه های تروریستی خشن منطقه ای را می دهد. آنها درگیر درگیری داخلی هستند و جناح های مخالف برای کسب قدرت و منابع با هم رقابت می کنند. رهبران طالبان در کابل و کندهار در حال دور شدن از یکدیگر هستند و عملاً آغازگر فروپاشی طالبان در گروه‌های متخاصم منطقه‌ای هستند. با تضعیف طالبان، خلاء قدرت در سراسر کشور ایجاد خواهد شد".
دیدار مسئول روابط خارجی جبهه‌ ای مقاومت با دبیر مجلس سنای فرانسه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.05.2023
پیام علی میثم نظری درباره ای سیاست خارجی این جبهه پس از آزادی و پیروزی
در ادامه این مقاله آمده است: "خلأهای آینده در افغانستان، سازمان های تروریستی را بیشتر تقویت می کند و به این گروه ها اجازه می دهد امنیت جهانی را تهدید کنند. ما در حال حاضر شاهد این هستیم، زیرا شاخه وابسته به دولت اسلامی در افغانستان، معروف به داعش خراسان، قابلیت‌ها و استخدام خود را بسیار بهبود بخشیده است. در سال گذشته، داعش ثروت فراوانی را در کشوری که دچار فقر است به دست آورده است و با منابع تازه کشف شده خود از میان مردم به عضویت درآمده است. آنها بسیاری از گروه های تروریستی منطقه ای را در مدار خود قرار داده اند و تبلیغات خود را به زبان های محلی، منطقه ای و بین المللی از جمله انگلیسی و عربی افزایش داده اند. داعش خراسان همچنین گروه جدیدی از استخدام‌کنندگان را پیدا کرده است - نیروهای پیشین امنیت ملی افغانستان، به‌ویژه کماندوها، که به مدت 20 سال از سوی ایالات متحده آموزش، مشاوره و تمویل شده بودند. این گروه از آنها و خانواده هایشان محافظت می کند، در حالی که طالبان به دنبال بیرون شدن ایالات متحده همچنان آنها را هدف قرار می دهد. در ماه فیبروری، یک کماندوی پیشین نیروهای امنیتی افغانستان به دلیل عضویت در یک هسته داعش خراسان در پاکستان دستگیر شد".
دیدار مسئول روابط خارجی جبهه‌ ای مقاومت با دبیر مجلس سنای فرانسه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.10.2022
میثم نظری: گروه طالبان با منع بکارگیری از گوشی های هوشمند می خواهد جنایت های شان را پنهان کند
در ادامه مسئول پیوندهای خارجی جبهه مقاومت درباره ای نفود گروه های دیگر در میان گروه طالبان نوشته است: "بیشترین نگرانی، نفوذ داعش در صفوف طالبان است. داعش خراسان توانایی خود را در جذب نیرو و توسل به گروه طالبان نشان داده است. آنها خود را به عنوان جهادگران وفاداری معرفی کرده اند که به آرمان خیانت نکرده اند و قادر به پرداخت هزینه و حمایت هستند. با شکسته شدن طالبان، داعش خراسان گروه اصلی خواهد بود که گروه های ناراضی طالبان را جذب می کند. افزون بر این، توانایی خود را برای نفوذ به سطوح بالاتر سازمان طالبان نشان داده است. عملیات‌های پسین داعش، مانند بمب‌گذاری مقابل وزارت خارجه در کابل و ترور والی طالبان در ولایت بلخ، به وضوح نشان می‌دهد که آنها در دستگاه اطلاعاتی و نظامی طالبان نفوذ کرده‌اند. تهدید داعش خراسان در حال افزایش است و زودتر از حد انتظار ثبات جهانی را تهدید خواهد کرد. جنرال اریک کوریلا، فرمانده فرماندهی مرکزی، شهادت داد که داعش خراسان قادر خواهد بود در مدت شش ماه به دارایی های ایالات متحده و اروپا حمله کند. این تهدیدی نیست که بتوان آن را نادیده گرفت. گذشته روشنگر این کار است. آخرین باری که گروه های تروریستی آزادی حرکت در افغانستان داشتند، القاعده بزرگترین حمله را از زمان پرل هاربر در خاک ایالات متحده طراحی و اجرا کرد".
او همچنان درباره مبارزه جبهه مقاومت در برابر گروه طالبان و دیگر گروهای تروریستی در افغانستان نوشته است: "در حال حاضر تنها مخالف طالبان و گروه های افراطی فعال در افغانستان، جبهه مقاومت ملی به رهبری احمد مسعود است. جبهه مقاومت ملی افغانستان آخرین نیروی باقی‌مانده است، که برای ارزش‌های دموکراتیک در افغانستان می‌جنگد، و از بقایای نیروهای امنیتی امنیت ملی افغانستان تشکیل شده است. آنها از آگوست 2021 بدون هیچ گونه حمایت خارجی می جنگند، اما موفق شده اند نیروهای خود را حفظ کرده و به مناطق همسایه گسترش دهند. جبهه مقاومت عزم و شایستگی خود را در میدان جنگ ثابت کرده است و آنها تنها کسانی هستند که می توانند با تروریسم در افغانستان مبارزه کنند. چشم انداز آنها برای یک افغانستان دموکراتیک است که در آن همه شهروندان بدون توجه به جنسیت، اعتقادات مذهبی و قومیت از حقوق برابر برخوردار شوند. اما در حالی که جبهه مقاومت ملی افغانستان در یک سال و نیم گذشته بدون حمایت باقی مانده است، طالبان صدها میلیون دالر به نام کمک های بشردوستانه و مبارزه با تروریسم از ایالات متحده دریافت کرده اند. با حداقل حمایت، جبهه مقاومت ملی می تواند خود را از نظر نظامی و سیاسی برای شکل دادن به آینده افغانستان با پر کردن خلاء قدرت و جلوگیری از ظهور داعش آماده کند. با کمک انجمن عملیات ویژه امریکا، جبهه مقاومت ملی افغانستان به شدت از تغییر سیاست متمرکز بر مخالفت با حاکمیت کنونی طالبان در افغانستان حمایت خواهد کرد".
او همچنان درباره ای وضعیت افغانستان کنونی و سال 2001 که امریکا بالای افغانستان یورش برد، به مقایسه پرداخته و افزوده است: "وضعیت کنونی افغانستان را نباید نادیده گرفت. ایالات متحده برای جلوگیری از تبدیل شدن افغانستان به پناهگاه القاعده، طالبان و سایر گروه های تروریستی وارد افغانستان شد. با این حال تروریسم امروز در افغانستان نسبت به سپتامبر 2001 قوی تر است. طالبان بیش از دو دهه پیش با جهادگرایی جهانی همسو هستند. دولت کنونی نمی تواند این رویکرد ناظر را ادامه دهد. انجام این کار باعث می شود که از 20 سال گذشته چیزی یاد نگرفته باشیم و ما را محکوم کنیم که آن را دوباره تکرار کنیم. گروه های تروریستی در حال غرق شدن در افغانستان هستند. ما نمی توانیم بایستیم زیرا این مزیت به گروه هایی می رسد که حملات سپتامبر 2001 به ایالات متحده را تسهیل کردند".
یادآوری می کنیم، که گروه طالبان در 15 اگوست 2021 پس از یک معامله پیچیده و پنهانی با امریکا یکبار دیگر کنترل افغانستان را به دست گرفت و از آن زمان تاکنون رهبر این گروه دستورهای افراط گرایانه ای زیادی را بر شهروندان افغانستان به ویژه بانوان به اجرا گذاشته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала