مرکز مبارزه با تروریسم: طالبان پاکستانی راه گروه طالبان افغانستانی را دنبال می‌کنند

© https://twitter.com ترور یکی از اعضای ارشد طالبان پاکستان در خاک افغانستان
 ترور یکی از اعضای ارشد طالبان پاکستان در خاک افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.05.2023
عضو شوید
طالبان پاکستانی اکنون در مسیر تقلید از طالبان در افغانستان؛ از جمله گسترش جغرافیایی عملیات و ادغام‌ جنگ‌جویان‌شان در پاکستان است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات روز، مرکز مبارزه با تروریسم، مؤسسه‌ ای علمی در اکادمی نظامی امریکا در وست پوینت با نشر یک مقاله درباره‌ ای کار تحریک طالبان پاکستان گفته است که این گروه راه طالبان در افغانستان را دنبال می‌کند.
نویسنده‌ی این مقاله عبدالسید و تور همینگ است و آنان با استفاده از مواد منبع باز، قدرت طالبان پاکستانی در دو سال گذشته را تجزیه و تحلیل کرده‌اند.
در بخش اول مقاله به پی‌آمدهای دست‌یافتن طالبان به قدرت در افغانستان برای طالبان پاکستانی پرداخته شده است.
نویسندگان مقاله آورده‌اند: "با پیروزی طالبان در افغانستان، تحریک طالبان پاکستان به سلاح‌های پیشرفته‌تری دست یافته و جنگ‌جویان [خود] را از افغانستان به پاکستان منتقل کرده است و اکنون تمرکز خود را به جنگ علیه دولت پاکستان برمی‌گرداند".
Пакистановские спецназовцы SSG во время показательной антитеррористической операции  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.03.2023
کشته شدن ۱۲ عضو طالبان پاکستانی در وزیرستان
به‌باور عبدالسید و تور همینگ، طالبان پاکستانی طی دو سال گذشته فعالیت‌های رسانه‌ای و عملیاتی‌شان را تقویت کرده و از هدف قراردادن بی‌رویه‌ی غیرنظامیان در حملات انتحاری دور شده است.
آنان نوشته‌اند، که به نظر می‌رسد تحریک طالبان پاکستان به‌دنبال راه طالبان افغانستان و کنترل قلمرو مناطق قبایلی پاکستان هستند.
به‌نوشته‌ی عبدالسید و تور همینگ، پیروزی طالبان در افغانستان، تحریک طالبان پاکستان را جسور کرده است.
آنان افزوده‌اند، که طالبان پاکستانی اکنون در مسیر تقلید از طالبان در افغانستان است؛ از جمله گسترش جغرافیایی عملیات و ادغام‌ جنگ‌جویان‌شان.
نویسندگان مقاله‌ی مرکز مبارزه با ترویسم امریکا نوشته‌اند که تحریک طالبان پاکستان با تمرکز بسیار بیشتر محلی و ساختار سازمانی متمرکز، اکنون در تلاش است تا پس از یک سری مذاکرات صلح شکست‌خورده، خشونت خود را علیه دولت پاکستان تشدید کند.
مقام‌های پاکستانی نیز می‌گویند، که حملات در این کشور پس از دست‌یافتن طالبان به قدرت در افغانستان افزایش یافته است.
اما طالبان در افغانستان ادعای مقام‌های پاکستان را رد می‌کنند.
یادآوری می کنیم، که دولت پاکستان، پس از دست‌یافتن طالبان به قدرت در افغانستان، با میانجی‌گری این گروه با طالبان پاکستانی مذاکراتی را انجام داد؛ اما ظاهرا این مذاکرات نتیجه نداده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала