سیگار: افغانستان اکنون هم بزرگ‌ترین تولید کننده مواد مخدر در جهان است

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaتبدیل تریاک افغانی به هروئین در ترکیه
تبدیل تریاک افغانی به هروئین در ترکیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.05.2023
عضو شوید
سیگار یا اداره بازرس ویژه ایالات متحده برای بازسازی افغانستان می گوید، که افغانستان هنوز هم بزرگترین تولید کننده مواد مخدر در جهان است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آمو، در یک گزارش سیگار بربنیاد یافته های دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل آمده است، که افغانستان در سال ۲۰۲۲ میلادی ۸۰ درصد تقاضای بازار‌های مواد مخدر جهان را تامین کرده است.
سیگار می گوید، که دولت ایالات متحده به پشتیبانی از تلاش‌های مبارزه با مواد مخدر در افغانستان ادامه می دهد.
سیزده ماه پیش، رهبر طالبان در فرمانی کشت خشخاش، تولید، مصرف و قاچاق مواد مخدر را در افغانستان ممنوع اعلام کرد و طالبان نیز بارها مبارزه شان را در برابر کشت خشخاش و تولید مواد مخدر هم‌چون یک دست آورد مهم یاد کرده اند، اما یافته های گزارش تازه سیگار در این باره، برخلاف گفته های طالبان را ثابت می کند.
سیاست بنیادی پرتگال به ارتباط مواد مخدر نتائیج به بار می آورد. چرا تمام جهان آن را جهت مبارزه با این شر به کار نمی گیرد؟ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.11.2021
تولید تریاک در افغانستان 8 درصد افزایش یافته است
سیگار یا اداره بازرس ویژه ایالات متحده برای بازسازی افغانستان می گوید، که افغانستان زیر حاکمیت طالبان هنوز هم بزرگ‌ترین فراهم کننده مواد مخدر در بازار‌های جهانی است.
در بخشی از گزارش سیگار آمده است: "افغانستان از گذشته بزرگ ترین تامین کننده مواد افیونی در جهان بوده است که این جایگاه افغانستان در زمان حاکمیت طالبان نیز بدون تغییر مانده است".
عبدالستار حسینی عضو پیشین مجلس نماینده گان گفت: "طالبان عامل اصلی کشت، ترانزیت و قاچاق مواد مخدر در طی ۲۸ سال در افغانستان بوده اند و تنها چیزی که در این اواخر در فرامین طالبان به وجود آمده است، بازار کشت مواد مخدر را از مردم عوام و زارع گرفته اند و همه‌اش را مربوط طالبان ساخته اند و طالبان هم از ولسوالان، فرماندهان، والیان تا سطح وزیران و رهبران شان قرار اطلاعات ما مقدار هنگفت مواد مخدر را برای خود شان ذخیره کرده اند."
در گزارش اداره بازرس ویژه ایالات متحده برای بازسازی افغانستان آمده است که بر بنیاد اطلاعات دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل، افغانستان در سال ۲۰۲۲ میلادی ۸۰ درصد تقاضای مواد مخدر جهان را تامین کرده است.
طالبان در کار مبارزه در برابر کشت خشخاش، خواهان به دست آوردن کمک‌های جامعه جهانی شده اند. در گزارش سیگر آمده است که دولت امریکا به پشتیبانی از تلاش‌های مبارزه با مواد مخدر در افغانستان ادامه می دهد.
افغانستان در دو دهه گذشته بزرگ ترین تولید کننده تریاک در جهان بوده است و دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرایم ملل متحد گفته است که تولید ناخالص مواد مخدر در سال ۲۰۲۱ میلادی در افغانستان از ۱.۸ تا ۲.۷ میلیارد دالر بوده است.
یافته‌های دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرایم ملل متحد نشان می دهند که بیشترین مقدار مواد مخدر افغانستان در سه ولایت؛ کندهار، هلمند و زابل، که پایگاه‌های بومی طالبان اند، تولید می شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала