کدام کشور اولین جنگنده F-16 را به اوکراین منتقل خواهد کرد؟

© Photo / Senior Airman Greg L. Davis, U.S. Air ForceДва истребителя F-16 Fighting Falcons ВВС США во время операции НАТО "Союзные силы" 20 апреля 1999 года
Два истребителя F-16 Fighting Falcons ВВС США во время операции НАТО Союзные силы 20 апреля 1999 года - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.05.2023
عضو شوید
پولیتیکو می‌نویسد کیف مدعی است که هالند می تواند اولین کشوری باشد که جنگنده F-16 را به اوکراین منتقل کند.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه پولیتیکو به نقل از یوری ساک، مشاور وزیر دفاع اوکراین می نویسد، هالند ممکن است اولین کشوری باشد که جت های جنگنده F-16 را به کیف اهدا می کند.
قابل ذکر است که ووپکه هوکسترا، وزیر امور خارجه هالند روز دوشنبه اعلام کرد که پیلوت های اوکراینی به زودی برای پرواز با F-16 آموزش خواهند دید.
از سوی دیگر کایسا اولونگرن، وزیر دفاع هلند که در وب سایت کمیسیون اروپا پخش شد، گفت: هلند منتظر "چراغ سبز" از سوی ایالات متحده برای شروع آموزش پیلوت های اوکراینی برای پرواز با جت های جنگنده F-16 است.
وی در ادامه افزود که هالند همچنین تلاش های خود را برای آموزش پیلوت های اوکراینی با بلژیم، دنمارک و انگلستان هماهنگ می کند.
Последствия обстрела в Белгородской области - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.05.2023
در منطقه بلگورود، پاکسازی قلمرو از دست گروه جنایتکاران اوکراینی ادامه دارد
اولونگرن در پاسخ به سوالی در مورد تحویل احتمالی F-16 به اوکراین به خبرنگاران گفت: "گام اول آموزش پیلوت های برای استفاده از F-16 است، گام دوم بررسی امکان ارسال خود جنگنده ها به اوکراین است، اما این مرحله بعدی است. ما در ادامه با متحدانمان، با کشورهایی که F-16 در دسترس دارند، در مورد این مرحله بعدی صحبت خواهیم کرد. اما در حال حاضر این موضوع در دستور کار نیست."
روزنامه پولیتیکو به نقل از یک منبع پنتاگون پیشتر نوشته بود که وزارت دفاع امریکا با ارائه احتمالی F-16 به اوکراین توسط سایر کشورها مخالفتی ندارد. در عین حال، به گفته این منبع، چنین تصمیمی در مورد انتقال جنگنده ها هنوز گرفته نشده است، پنتاگون بارها نیاز اوکراین به آنها را در مرحله فعلی درگیری زیر سوال برده است. همانطور که این روزنامه به نقل از مشاور وزیر دفاع اوکراین، یوری ساک گزارش داد، در اوکراین امیدوارند تا 50 جنگنده F-16 از غرب دریافت کنند و ولادیمیر زلنسکی می خواست موضوع هواپیماهای جنگی را در نشست سران G7 در ژاپن و نشست سران ناتو در لیتوانی مورد بحث قرار گیرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала