نیروافزایی قدرت نرم هند با دور زدن پاکستان در افغانستان

© https://twitter.comمحموله‌ گندم کمکی هند به افغانستان رسید
محموله‌ گندم کمکی هند به افغانستان رسید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.05.2023
عضو شوید
یک روزنامه با اشاره به ارسال کمک‌های هند از طریق ایران به افغانستان، نوشت، که دهلی نو با دور زدن اسلام‌آباد، در پی تقویت قدرت نرم خود در افغانستان است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از افغانستان انترنشنل، روزنامه ای نیکی آسیا می نوشته است، که انتظار می‌رود کمک هند شامل ۲۰ هزار تن گندم از طریق بندر چابهار ایران در ماه‌های آینده به افغانستان برسد.
حکومت هند این کمک‌ها در ماه مارچ را اعلام کرده بود.
روزنامه نیکی آسیا روز سه‌شنبه در گزارش خود نوشت که این کمک‌ها در چند ماه آینده از طریق مرز ایران به ولایت هرات افغانستان منتقل خواهند شد.
یک نماینده برنامه جهانی غذا به این روزنامه گفت، که به رغم چالش‌های ناشی از منع کار زنان در دفاتر ملل متحد، این سازمان متعهد به ادامه کمک‌رسانی به افغانستان است.
محموله‌ گندم کمکی هند به افغانستان رسید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.03.2023
پیشکش ۲۰ هزار متریک تن گندم به افغانستان از سوی هند

به گفته نماینده برنامه جهانی غذا، نیازهای بشردوستانه در سراسر افغانستان همچنان در سطح بالایی قرار دارند.
پس از تسلط طالبان بر افغانستان و وخیم شدن وضعیت بشری در این کشور، هند با ارسال ۵۰ هزار تن گندم از طریق پاکستان به افغانستان توافق کرد. این محموله در ماه فبروری پارسال به افغانستان رسید.
با این حال، نیکی آسیا نوشته است که پاکستان از تمدید روند انتقال کمک‌های هند از طریق این کشور به افغانستان خودداری کرد.
اشوک ساجنهار، دیپلومات سابق هندی به نیکی آسیا گفت که استفاده هند از بندر چابهار، به ویژه در زمانی که روابط طالبان با اسلام‌آباد تیره‌تر و با هند بهتر شده، نیاز هند به پاکستان برای دستیابی به افغانستان و آسیای میانه را کمرنگ می‌کند.
آقای ساجنهار که سفیر سابق هند در قزاقستان، سویدن و لیتوانیا بوده، افزود که استفاده هند از بندر چابهار می‌تواند مایه نگرانی پاکستان باشد.
نیکی آسیا نوشته است که دسترسی هند به بندر چابهار، به دهلی نو این فرصت را می‌دهد که به گونه موثرتر به افغان‌ها کمک‌رسانی کند.
ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان با استقبال از کمک‌های پسین هند گفته است، که این گروه خوهان رابطه خوب، دوستانه و قوی با دهلی نو است.
پیشتر سفارت ایران در کابل در توییتی نوشت، که نماینده برنامه جهانی غذا در افغانستان، در دیدار با معاون این سفارت خواستار همکاری جمهوری اسلامی در زمینه ارسال کمک‌های هند به افغانستان از طریق بندر چابهار شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала