جمهوری صربسکا آمادگی خود را برای پرداخت هزینه گاز روسیه به روبل اعلام کرد

© Sputnik / СтрингерКомплекс подготовки экспортного газа на Украине
Комплекс подготовки экспортного газа на Украине - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.05.2023
عضو شوید
رئیس دفتر نمایندگی جمهوری صربسکا گفت: جمهوری صربسکا آماده خرید گاز از روسیه به روبل است.
به گزارش اسپوتنیک، دوسکو پروویچ، رئیس دفتر نمایندگی صربسکا در روسیه در مصاحبه با اسپوتنیک گفت، که جمهوری صربسکا (یک نهاد در بوسنی و هرزگوین) آماده است برای گاز روسیه به روبل پرداخت کند.
او گفت: "گازپروم قرارداد اصلی را هر سال تمدید می کند، بنابراین ما قیمت را دریافت می کنیم - در واقع قیمت بازار، اما طبق فرمول قدیمی. ما آماده پرداخت به روبل هستیم. این یک سوال فنی است. البته امروز ما در پرداخت با مشکل مواجه هستیم، زیرا نقل و انتقالات از طریق بانک های همکار با تاخیر انجام می شود".
Рабочий на газораспределительной станции в России - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.05.2023
بعید است اتحادیه اروپا واردات گاز از خط لوله روسیه را ممنوع کند
به گفته پروویچ، شورای وزیران بوسنی و هرزگوین با آغاز مذاکرات برای ساخت خط لوله گاز برای تامین گاز روسیه موافقت کرد. قرار است به سیستم انتقال گاز صربستان متصل شود. این پروژه در حال حاضر در مرحله آماده سازی است.
شرکت گاز GAS-RES متعلق به دولت جمهوری صربسکا قرارداد خود را با گازپروم از اول جون سال گذشته تمدید کرده است. در آن زمان حدود قیمت 290 دالر در هر هزار متر مکعب بود، فرض بر این بود که هر سه ماه یکبار تعدیل شود. همانطور که پتار جوکیچ، وزیر انرژی و معدن جمهوری صربسکا اشاره کرد، بانیا لوکا از این توافقات کاملا راضی بود. میانگین مصرف سالانه گاز در جمهوری طبق آمار وزارت نیرو حدود 50 میلیون متر مکعب در سال است.
یادآوری می کنیم، که جمهوری صرب/ صربسکا (به صربی: Република Српска) در کنار فدراسیون بوسنی و هرزگوین یکی از دو نهاد سیاسی موجود در بوسنی و هرزگوین می‌باشد. این نهاد بر اساس قانون اساسی جمهوری صرب مستقل و متحد بوده و نهاد قانون‌گذاری و اجرائی مستقل دارد. مجلس ملی جمهوری صرب و دولت آن در بانیا لوکا قراردارند و سارایووی خاوری پایتخت رسمی این جمهوری است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала