بایدن از بحران پولی امریکا سخن گفت

© AP Photo / Andrew HarnikВыступление президента Джо Байдена о банковской системе в Белом доме
Выступление президента Джо Байдена о банковской системе в Белом доме - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.05.2023
عضو شوید
رئیس جمهور ایالات متحده امریکا گفت که نمی‌تواند اجتناب از نکول امریکا را تضمین کند.
به گزارش اسپوتنیک، جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا اعتراف کرد که نمی‌تواند تضمین کند که اپوزیسیون جمهوری‌خواه موجب نکول دولت نخواهد شد.
او در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از اجلاس سران G7 در هیروشیما گفت: "من نمی توانم تضمین کنم که آنها با انجام یک کار ظالمانه باعث یک نکول نمی شوند."
Супруга президента США Джо Байдена Джил, президент Украины Владимир Зеленский и президент США Джо Байден во время встречи в Белом доме - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.05.2023
بایدن بسته جدید کمک نظامی به کیف را اعلام کرد
رئیس کاخ سفید افزود که در حال مطالعه اصلاحیه چهاردهم قانون اساسی است و به او این فرصت را می دهد تا بدون تصویب کنگرس، موضوع بدهی عمومی را حل کند. به گفته بایدن، او چنین اختیارات را دارد، اما این سوال باقی می ماند که چگونه می توان از آنها بدون خطر به چالش کشیدن استفاده کرد.
قرضه ملی امریکا در جنوری به سطح 31.381 تریلیون دالر رسید و اکنون کاخ سفید از کنگرس می خواهد بدون هیچ قید و شرط این سقف را افزایش دهد. معمولا قانونگذاران سقف استقراض را تقریباً به صورت خودکار افزایش می‌دهند، اما این بار جمهوری‌خواهان که مجلس نمایندگان را کنترل می‌کنند، خواستار چند تریلیون دالر کاهش بودجه شدند. نمایندگان کنگرس لایحه آنها را تصویب کردند، اما در سنا که دموکرات ها اکثریت را دارند، هیچ شانسی ندارد. علاوه بر این، بایدن به صراحت گفت که اگر سند به آن برسد، او را وتو خواهد کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала