جی 7 در هیروشیما؛ امریکا حاضر به عذرخواهی در مسئله چاپان نیست

© AP Photo / Stanley TroutmanКорреспондент перед разрушенным кинотеатром в Хиросиме, 8 сентября 1945 год
Корреспондент перед разрушенным кинотеатром в Хиросиме, 8 сентября 1945 год  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.05.2023
عضو شوید
چرا نمایندگان کاخ سفید، حتی در هنگام بازدید از اولین شهر قربانی اتمی، از عذرخواهی جاپانی ها در سطح رسمی اجتناب می کنند؟
به گزارش اسپوتنیک، در 19 می، بایدن و دیگر رهبران گروه 7 از جایگاه بمب اتمی هیروشیما بازدید خواهند کرد. با این حال، از قبل مشخص شده است که رهبر امریکا به خاطر بمباران هستوی هیروشیما و ناکازاکی عذرخواهی نخواهد کرد.
خبرگزاری اسپوتنیک از این کارشناس پرسید که چرا نمایندگان کاخ سفید، حتی در هنگام بازدید از اولین شهر قربانی اتمی، از عذرخواهی جاپانی ها در سطح رسمی اجتناب می کنند؟
به عنوان مثال، در سفر اخیر آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه امریکا، روزنامه نگاران چاپانی مستقیماً در مورد "پیام" قربانیان بمب گذاری ها پرسیدند، اما پاسخ او به تعبیری مبهم بود. ایالات متحده هنوز در مورد این واقعیت که امریکایی ها عاملان وحشتناک ترین حمله قرن بیستم بودند، سکوت می کند.
Вид на здание Пентагона - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.05.2023
پنتاگون قیمت تجهیزات امریکایی ارسال شده به اوکراین را افزایش داده است
سیاست امریکا عذرخواهی نیست.
به گفته اولگ کازاکوف، "محقق ارشد مؤسسه چین و کشورهای آسیای مدرن، سیاست جهانی طبق قوانین خودش عمل می کند، جایی که اخلاق و قوانین جنگ معمولاً جایی ندارد: "ایالات متحده و جاپان تاریخ را متفاوت درک می کنند. برای امریکایی ها کاملاً واضح است که این جاپان بود که به کشور آنها حمله کرد. بنابراین، بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی اقدامی تلافی جویانه علیه متجاوز بود. البته عوامل سیاسی جدی دیگری هم وجود داشت. در درجه اول، حملات هستوی وظیفه ترساندن شوروی را داشتند و در عین حال به شکست نهایی جاپان کمک کردند. البته از نظر اخلاق انسانی، عذرخواهی امریکایی ها برای بمب گذاری اتمی کاملاً درست و مناسب است. چون بمب گذاری اتمی شهرهای جاپانی یک عمل کاملا وحشیانه از سوی امریکا بود. با این حال از نظر سیاست واشنگتن هنوز این طور نیست. علاوه بر این، ایالات متحده معتقد است که در دوره پس از جنگ شرایط راحتی برای توسعه جاپان ایجاد کرده است. بنابراین تمام موفقیت های بعدی آن زمانی که اقتصاد جاپان برای مدت زمان طولانی دوم در جهان بود، امریکایی ها آن را شایستگی خود می دانند."
بر این اساس، در ذهن آمریکایی ها احتمالا چیزی برای عذرخواهی وجود ندارد. حتی اگر قربانیان غیرنظامی باشند.
این در حالی است که باید دید رهبران کشورهای G7 تا چه زمانی در این موزه خواهند ماند.
با این حال، این واقعیت نشان دهنده است: حتی رئیس جمهور باراک اوباما که برنده جایزه صلح نوبل بود، تنها 10 دقیقه را در موزه هیروشیما گذراند. و این دقایق به وضوح کافی نیست، هرچند برای یک توبه خاموش، اما صادقانه.
Генсек НАТО Йенс Столтенберг в Брюсселе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.05.2023
استولتنبرگ از ارسال موشک های کروز به اوکراین استقبال کرد
اجندای این اجلاس کاملاً قابل پیش بینی نیست.
اولگ کازاکوف معتقد است که "تمام حرکات شرکت کنندگان در اجلاس G-7 به وضوح بیان می شود"، زیرا جاپانی ها افرادی بسیار منظم و وقت شناس هستند. در هر لحظه از اجلاس به طور مفصل توضیح داده می شود، از جمله زمان اختصاص داده شده برای بازدید از محل انفجار بمب اتمی (موزه).
بنابراین، مهم است: خود جاپانی ها (با در نظر گرفتن درک آنها) چقدر زمان قصد دارند به طور خاص برای این مکان و همچنین اقامت رهبران G-7 در سایر مکان های اجلاس سران اختصاص دهند.
و اینکه شرکت کنندگان این رویداد در این مورد چگونه عمل خواهند کرد دشوار است، زیرا این همیشه قابل پیش بینی نیست. به عنوان مثال، بایدن همچنان به جاپان پرواز کرد، اگرچه تا همین اواخر پیشنهاداتی مبنی بر غیبت وی از نشست سران G-7 به دلیل احتمال عدم موفقیت آمریکا وجود داشت. سپس استرالیا نشست QUAD را لغو کرد (در حال حاضر مشخص است که در حاشیه اجلاس هیروشیما برگزار خواهد شد).
بنابراین، نه تنها به برنامه های توکیو برای توزیع زمان صرف شده توسط رهبران G-7 در هیروشیما، بلکه به وضعیت واقعی جهان نیز بستگی دارد. به سختی می توان انتظار پیشرفت در موضع آمریکا در مورد بمباران اتمی را داشت. در نشست هیروشیما، موضوعات مهم تری در حال حاضر برای G7 مورد بحث قرار خواهد گرفت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала