- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

شایگو درباره ای ادعای سرنگونی موشک های ابرصوت "کینژال" از سوی کیف: ما شماری زیادی شلیک نمی کنیم

© Sputnik / Russian Defence Ministry  /  مراجعه به بانک تصاویر Министр обороны РФ Сергей Шойгу
Министр обороны РФ Сергей Шойгу  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.05.2023
عضو شوید
وزیر دفاع روسیه ادعای کیف درباره ای سرنگون کردن 6 موشک ابرصوت کینژال روسیه از سوی پدافند هوایی این کشور را رد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی شایگو، وزیر دفاع روسیه به اسپوتنیک گفت: "سخنان مقام های کیف درباره ای شش موشک ابرصوت کینژال/خنجر روسیه که گفته می شود از سوی سیستم دفاع هوایی آنها سرنگون شده است، با واقعیت مطابقت ندارد".
او در این باره چنین روشنی انداخت: "پیش از این گفته بودم و باز هم تکرار می کنم. ما آنقدر موشک ابرصوت "کینژال" را راه اندازی و شلیک نکرده ایم که مقام های اوکراینی هربار با سخنان شان آنها را رهگیری می کنند و سه برابر بیشتر از آنچه ما شلیک می کنیم آنها می گویند. افزون بر این، شمار این "رهگیری های اوکراینی" و اینکه واقعاً چه کسی مجتمع های امریکایی را کنترل می کند هنوز پرسش بزرگ وجود دارد. بلی، و با نوع موشک ها همیشه اشتباه می کنند. به همین دلیل سخنان شان با واقعیت مطابقت نمی کند".
Официальный представитель министерства обороны России генерал-майор Игорь Конашенков на брифинге об обстоятельствах крушения Ил-20 ВКС России у побережья Сирии - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.03.2022
از بین بردن انبار جنگ افزارهای اوکراینی با موشک های ابرصوت "خنجر"
در آغاز روز سه‌شنبه، وزارت دفاع روسیه از یورش گسترده به نقاط استقرار یگان‌های نیروهای مسلح اوکراین و همچنین مکان‌های نگهداری مهمات، سلاح و تجهیزات تحویلی از کشورهای غربی خبر داد. به ویژه موشک ابرصوت کینژال سامانه موشکی ضد هوایی پاتریوت امریکایی را در کیف نابود کرد.
یادآوری می کنیم، که همچنین موشک‌های روسی آوانگارد که سرعت سیر آن بیش از ۹ ماخ است و موشک بالستیک هواپایه کینژال (Kh-47M2 Kinzhal) با سرعت سیر ۱۰ ماخ نیز در طبقه‌بندی اَبَرصوت جای می‌گیرند. البته کلاهک هردوی این موشک‌ها در فاز شیرجه سرعتی بالای ۲۰ ماخ دارند که پس از خروج از جو و ورود دوباره به جو، به این سرعت دست پیدا می‌کنند.
موشک دیگر روسی سرمات (RS-28 Sarmat) با سرعت سیر ۲۰٫۷ ماخ، در دسته‌بندی بیش‌اَبَرصوت جای می‌گیرد.
اما موشک پاتریوت در هر لوله از پرتابگر ۴ لوله‌ای آن، ۴ موشک نگهداری می‌شود؛ بدان معنا که یک پرتابگر مجموعا ۱۶ موشک آماده شلیک دارد. البته معمولا پرتابگر دو لوله با گنجایش ۸ موشک استفاده می‌شود.
سرعت موشک های ضدهوایی پاتریوت از چهار تا ۶ ماخ است. برد آن نیز برای درگیری با موشک بالستیک ۱۰۰ کیلومتر است و تا ارتفاع ۴۰ کیلومتری از سطح زمین بالا می‌رود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала