دفتر پروژه ای راه آهن ترانس-افغان در کابل و اسلام آباد افتتاح می شود

© Afghanistan Railway Authority دفتر پروژه ای راه آهن ترانس-افغان در کابل و اسلام آباد افتتاح می شود
 دفتر پروژه ای راه آهن ترانس-افغان در کابل و اسلام آباد افتتاح می شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.05.2023
عضو شوید
در روز گشایش دفتر پروژه ای راه آهن ترانس-افغانستان درتاشکند، وعده داده شد که در دفتر این پروژه در کابل و اسلام آباد هم گشایش پیدا کند.
به گزارش اسپوتنیک، در نشست سه جانبه مسئولان خط آهن سه کشور افغانستان، پاکستان و ازبیکستان در ازبیکستان؛ دفتر مشترک پروژه افغان ترانس افتتاح شد.
اداره راه آهن افغانستان با فرستادن خبرنامه ای نوشت، که در جریان سفر هیأت اداره خط آهن افغانستان به ازبیکستان تحت‌ سرپرستی الحاج ملا بخت الرحمن شرافت، رئيس عمومی این اداره، امروز نشست مشترک بین مسئولان خط آهن افغانستان، پاکستان و ازبیکستان برگزار و در نتیجه دفتر مشترک برای پیشبرد امور پروژه خط آهن افغان ترانس افتتاح شد.
اداره خط آهن افغانستان: هفته گذشته 62108 تن کالا از طریق خطوط آهن انتقال شده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.02.2023
شرکت راه آهن ازبکستان تا 2 سال دیگر خط آهن را در افغانستان راه اندازی می کند
این اداره همچنان در ادامه خبرنامه اش نوشته است: "در مراسم افتتاحیه این دفتر سفیران افغانستان و پاکستان نیز حضور داشت. این دفتر که در شهر تاشکند کشور ازبکستان واقع است، نماینده های سه کشور مشترکا امور پروژه افغان ترانس را هماهنگ خواهد کرد. همچنان در نظر است که دفتر دیگر این پروژه در کابل و اسلام آباد نیز فعال گردد".
در پایان پیام آمریت این اداره آمده است: "همینگونه در این نشست مشترک توافق شد که یک نشست مسؤلین بلند رتبه خط آهن در ماه آینده میلادی در اسلام آباد دایر گردد. در همین حال روی تقویت همکاری های ریلی و روند افزایش انتقالات اموال تجارتی از طریق خط آهن حیرتان-مزارشریف نیز بحث شد. قابل یادآوری است که پروژه خط آهن افغان ترانس، با عبور از خاک افغانستان، کشورهای آسیای مرکزی را با کشور های جنوب آسیا وصل می سازد".
در همین حال، این اداره امروز در تویترش نوشته است، که رئیس عمومی این اداره و تیم تخنیکی از مسیر پیشنهادی پروژه خط آهن افغان ترانس دیدار و همه ای بعدهای تخنیکی این مسیر را از نزدیک دیدند.
این اداره افزوده است، که برای این پروژه پس از ولایت لوگر، دو مسیر، لوگر-تورخم و لوگر-پکتیا در نظر گرفته شده است، که مسیر پکتیا نسبت به مسیر لوگر-تورخم 126 کیلومتر کوتاه است و از سوی کشورهای مذکور پیشنهاد و ترجیحی است.
هدف گشایش دفتر مشترک تسریع کار است
سمیع درانی سخنگوی اداره راه آهن افغانستان درباره چالش ها و خوبی های این مسیر به خبرنگار اسپوتنیک گفت: "هدف از افتتاح دفتر مشترک برای پروژه ای افغان-ترانس امور این پروژه تسریع بخشیده شود و در کل بتوانیم، که هماهنگی های لازم را انجام بدهیم".
او تاکید کرد: "هدف این است، که کار باید تسریع بخشیده شود".
یادآوری می کنیم، که افغانستان برای پیوند کشورهای آسیای میانه به پاکستان بهترین و کوتاه ترین مسیر است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала