اردوغان: در صورت انتخاب دوباره، نگرش اش را نسبت به روسیه تغییر نخواهد داد

© Sputnik / Vyacheslav Prokofyev/Pool /  مراجعه به بانک تصاویر Президент РФ Владимир Путин и президент Турции Реджеп Тайип Эрдоган во время встречи в Сочи
Президент РФ Владимир Путин и президент Турции Реджеп Тайип Эрдоган во время встречи в Сочи - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.05.2023
عضو شوید
رئیس جمهور کنونی ترکیه می گوید، که قصد دارد در صورت انتخاب دوباره، سیاست خارجی کنونی ترکیه را ادامه دهد.
به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه روز سه شنبه گفت، که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، قصد دارد همان سیاست پیشینی را در روابط با فدراسیون روسیه و دیگر کشورها حفظ کند.
پیش از این، دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس دولت روسیه، درباره اظهارات کمال قلیچداراوغلو، نامزد ریاست جمهوری ترکیه از حزب مخالف "اتحاد مردمی" درباره مداخله فدراسیون روسیه، گفته بود، که مسکو در سیاست داخلی و در فرآیندهای انتخاباتی دیگر کشورها دخالت نمی کند. اردوغان پس از اظهارات قلیچداراوغلو در مورد مداخله ادعایی روسیه در انتخابات این کشور، از قلیچداراوغلو خواست که "شرمنده" باشد.
نتایج دور اول انتخابات ریاست جمهوری ترکیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.05.2023
رئیس حزب دموکرات ترکیه: رقیب ما حزب نبود، بلکه همه ای سازوکار دولتی بود
اردوغان در مصاحبه با شبکه سی ان ان ترک و کانال دی گفت: "جذب یک کشور و به چالش کشیدن کشور دیگر، همانطور که در حزب جمهوری خواه خلق انجام می دهند - این در اصول ما نیست".
اردوغان گفت: "ما تا به حال به سیاست "در آغوش گرفتن" با همه کشورها پایبند بوده ایم - با فدراسیون روسیه، ایالات متحده امریکا، چین، با همه کشورهای غربی، ما تماس های دائمی داشته ایم. من به عنوان رئیس جمهور ترکیه، نمی توانم توهین و عصبانی باشم. من با همه به بهترین شکل ممکن ملاقات کردم و به این کار ادامه خواهم داد، زیرا برای کشور مفید است. وقتی یک کشور را رها می کنید، ضرر می کنید".
اوغوز سالیجی، معاون حزب جمهوری خواه خلق (CHP) در مصاحبه با ریانووستی گفت: اپوزیسیون ترکیه مخالف مداخله هر کشوری از جمله ایالات متحده در انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی 14 ماه می است. وی از اظهار نظر در مورد منابع اطلاعاتی در مورد مداخله ادعایی فدراسیون روسیه خودداری کرد.
یادآوری می کنیم، که انتخابات دور نخست ریاست جمهوری ترکیه در چهاردهم ماه می برگزار شد که در ان هیچ کدام از نامزدان رای پنجاه افزون بر یک را بدست نیاوردند و انتخابات به دور دوم کشیده شد.
احمد ینر، رئیس کمیسیون عالی انتخابات ترکیه در یک کنفرانس خبری گفت: "سازمان ما بر اساس شرایط کنونی که هیچ نامزدی ۵۰ درصد آرا را به دست نیاورده، تصمیم گرفته است که دور دوم انتخابات ریاست جمهوری را در روز یکشنبه ۲۸ می برگزار کند".
بر پایه نتایج شمارش۱۰۰ درصد صندوق‌های رأی، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور کنونی، ۴۹.۵۱ درصد، رقیب او، اپوزیسیون کمال کیلیچداراوغلو، ۴۴.۸۸ درصد امتیاز کسب کرده است. سینان اوگان، نامزد بلوک سیاسی ۵.۱۷ درصد رای کسب کرد. مشخص شده است، که نتایج بیش از ۳۵ هزار رای از رای دهندگان خارج از کشور هنوز شمارش نشده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала