پسکوف: روسیه اتهامات دخالت در انتخابات ترکیه را نمی پذیرد

© Sputnik / Press Service of the Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر Флаги государств на столе переговоров во время встречи министра иностранных дел РФ Сергея Лаврова и министра иностранных дел Турции Мевлюта Чавушоглу в Анталье
Флаги государств на столе переговоров во время встречи министра иностранных дел РФ Сергея Лаврова и министра иностранных дел Турции Мевлюта Чавушоглу в Анталье - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.05.2023
عضو شوید
پسکوف می‌گوید که روسیه اتهامات مخالفان ترکیه مبنی بر دخالت در انتخابات را مطلقاً نمی پذیرد.
به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه با تاکید بر اینکه روسیه به انتخاب مردم ترکیه احترام خواهد گذاشت، گفت: روسیه قاطعانه اتهامات اپوزیسیون ترکیه مبنی بر مداخله در انتخابات ریاست جمهوری این کشور را رد می کند و این موضوع منتفی است.
نماینده کرملین در توضیح اظهارات کمال قلیچداراوغلو، رئیس حزب اپوزیسیون جمهوری خواه خلق ترکیه، در مورد ادعایی مداخله در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه، موافقت کرد که این "اظهار آقای قلیچداراوغلو سر و صدای زیادی در ترکیه ایجاد کرد. " سخنگوی رئیس جمهور روسیه گفت: "ما بلافاصله اعلام کردیم که اتهامات دخالت در انتخابات ترکیه را قاطعانه رد می کنیم. این موضوع منتفی است."
پسکوف گفت: "رهبر اپوزیسیون گفت که شواهدی (در مورد دخالت روسیه) در اختیار دارد. او هنوز آنها را ارائه نکرده است. ما مطمئن هستیم که او نمی تواند این کار را انجام دهد، زیرا آنها در واقع وجود ندارند."
سخنگوی کرملین گفت: به طور کلی، ما از این اظهارات مخالفان در ترکیه بسیار ناامید هستیم. او توجه خود را به این واقعیت جلب کرد که این حزب مخالف است که خود را پیروان مستقیم آتاتورک می نامد.
Митинг в поддержу партии президента Турции Реджепа Эрдогана в Стамбуле - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.05.2023
کلوپ ویدیو
تظاهرات گسترده ساکنان استانبول برای حمایت از اردوغان + ویدیو
شایان ذکر است که بنیانگذار جمهوری ترکیه و معمار نگرش سیاست خارجی ترکیه مدرن، آتاتورک بود که حامی سرسخت توسعه روابط روسیه و ترکیه بود.
پسکوف گفت: پایه روابط دوستی و حسن همجواری ما گذاشته شده.
وی تاکید کرد: "اظهارات ذکر شده آقای قلیچداراوغلو به وضوح با دیدگاه آتاتورک در تضاد است.ریس مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه اطمینان داد: "روسیه به نوبه خود، سطح روابطی را که در سال های اخیر به دست آمده است، ارج می نهد."
به گفته وی، "دستاوردها در زمینه همکاری های متقابل سودمند در زمینه هایی مانند گردشگری، کشاورزی، تجارت، انرژی، حمل و نقل، روابط بشردوستانه و سایر زمینه ها مشهود است." پسکوف گفت: "این تعاملی است که واقعاً برای مردم دو کشور سودمند است".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала