امسال در بلخ 200 جریب زمین توت زمینی کشت شده است

CC0 / Pixabay/Couleur / Клубника
Клубника - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.05.2023
عضو شوید
افزایش کشت توت زمینی در مزارشریف، کشاورزان از بازار خوب توت زمینی خوشنود هستند.
به گزارش اسپوتنیک، مسوولان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری بلخ می گویند که اخیراً دهقانان این ولایت به کشت توت زمینی روی آورده اند.
محمد حسین عظیمی، مدیر ترویج زراعت ریاست زراعت، آبیاری و مالداری این ولایت به رسانه ها گفت که امسال 200 جریب زمین در ولسوالی های نهر سراج، بلخ، دهدادی، چمتال و شولگر این ولایت توت زمینی کشت شده است و بیشتر دهقانان این ولسوالی ها به کشت توت زمینی اشتغال دارند.
عظیمی افزود که در تلاش است تا با هماهنگی وزارت زراعت، آبیاری و مالداری سردخانه های میوه های تازه در این ولایت ایجاد شود.
در همین حال برخی از کشاورزان این ولایت ممنوعیت کشت کوکنار در کشور را دلیل افزایش کشت توت زمینی می خوانند و از دیگر کشاورزان نیز می خواهند آنچه را که برای کشور ضرر می رساند در زمین های خود نکارند.
Работа прививочного кабинета детской поликлиники Калининграда - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.05.2023
اولین واقعه پولیو در ننگرهار ثبت شد
آنها همچنین می گویند که توت زمینی در وقت کم خراب می شود و لازم است دولت در این زمینه اقدام کند و سردخانه های استاندارد برای این محصول بسازد.
عبدالرشید یکی از کشاورزان ولسوالی نهرشاهی با اظهار خوشنودی گفت: "امسال توت زمینی نسبت به سال های گذشته حاصلات بهتری داشته و بازار فروش ان نیز خوب است و اگر دولت از کشاورزان حمایت کند حتی بیشتر حاصلات توت زمینی افزایش می یابد."
شایان ذکر است که کشت توت زمینی اخیرا افزایش یافته و اکنون علاوه بر بلخ در ننگرهار، قندهار، کندز و برخی ولایات دیگر نیز کشت می شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала