تیم باسکتبال با ویلچر افغانستان به مسابقات مهم پارالمپیک آسیایی راه یافت

© Photo / WonderlaneНа территории кампуса Microsoft в Редмонде, США
На территории кампуса Microsoft в Редмонде, США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.05.2023
عضو شوید
تیم باسکتبال با ویلچر افغانستان با کسب 15 امتیاز در صدر جدول قرار دارد.
به گزارش اسپوتنیک، تیم باسکتبال با ویلچر پارالمپیک افغانستان امروز پس از یک رقابت سخت، تیم امارات متحده عربی را شکست داد.
تیم افغانستان در پنجمین بازی خود با نتیجه 70 بر 57 تیم امارات متحده عربی را شکست داد و با این امتیاز، تیم افغانستان نه تنها به فاینل مسابقات راه یافت، بلکه به بازی های پارالمپیک آسیایی نیز راه یافت.
تیم ملی باسکتبال با ویلچر افغانستان قرار است روز شنبه در فاینل به مصاف تیم کویت برود. افغانستان در این رقابت ها در هیچ مسابقه ای شکست نخورده است و پیش از این همه تیم های رقیب خود را شکست داده است. آنها پیش از این در دیدارهای خود مقابل تیم های چین تایپه، کویت، فیلیپین و هانگ کانگ با اختلاف زیادی پیروز شده اند. آخرین بازی تا پایان رقابتی و سریع بود و در مقایسه با سایر دیدارها تیم امارات متحده عربی نیز قدرتمندتر بازی کرد.
تیم باسکتبال با ویلچر افغانستان در حال حاضر با 15 امتیاز در صدر جدول قرار دارد. این مسابقات در تایلند جریان دارد که بازیکنانی از 9 کشور از جمله افغانستان در آن شرکت کرده اند. این مسابقه قرار است فردا 13‌ ماه می به پایان برسد.
روسیه و جهان اسلام - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.05.2023
طالبان مسجد به ارزش نیم میلیارد افغانی می سازد
تیم افغانستان پس از مدت ها تاخیر به مسابقات بین المللی رفته است اما ثابت کرده است که قوی و موفق است.
تیم افغانستان با امکانات بسیار کمی برای این بازی ها آماده شده است.
تیم ملی باسکتبال پارالمپیک افغانستان در مقایسه با سایر کشورها از نظر امکانات چندان قوی نیست، اما شاید پیروزی های اخیر آنها توجه آنها را در این زمینه بیشتر کرده باشد و بتوانند امکانات بیشتر و بهتری را از سازمان های بین المللی دریافت کنند.
با نگاهی به بازی های فعلی، ممکن است بسیاری از قوی ترین تیم های جهان تشنه بازی های پارالمپیک چین شوند.
قابل ذکر است ککه در نومبر سال گذشته مسابقات بسکتبال با ویلچر در هند برگزار شد و تیم افغانستان به دلیل نداشتن ویزه نتوانست در آن مسابقات شرکت کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала