ایالات متحده آماده است تمام تسلیحات لازم را برای حمله متقابل در اختیار اوکراین قراردهد

© AP Photo / Tasos KatopodisГоссекретарь США Энтони Блинкен
Госсекретарь США Энтони Блинкен - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.05.2023
عضو شوید
آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه امریکا در پاسخ به انتقاد ولودیمیر زلنسکی که کشورهای غربی را به خاطر ندادن موتر های زرهدار کافی به کیف برای حمله به روسیه سرزنش کرد، اعلام نمود ایالات متحده آماده است تا تمام تسلیحات لازم برای حمله متقابل را در اختیار قوای مسلح اوکراین قراردهد.
به گزارش اسپوتنیک، پیش از این، زلنسکی شروع حمله متقابل را غیرقابل قبول خوانده بود چون منجر به تلفات زیادی در قوای مسلح اوکراین می شود. به گفته وی، لوا های رزمی اوکراین "آماده" هستند، اما آنها همچنان منتظر دریافت "برخی چیزها" از جمله موترهای زرهدار هستند.
بلینکن طی مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی پی بی اس گفت که واشنگتن با بیش از 50 کشور همکاری می کند تا "بسته به ماهیت مبارزه، وضعیت خود را تطبیق داده و دمساز کندتا تضمین شود که (اوکراین) همه چیزهای مورد نیاز خود را دارد."
Государственный секретарь США Энтони Блинкен принимает участие во встрече глав внешнеполитических ведомств в форматах Россия-АСЕАН - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.04.2023
بلینکن با آتش بس در اوکراین مخالفت کرد
وزیر امور خارجه امریکا گفت: "ما به معنای واقعی کلمه هر روز با اوکراینی ها و ائتلاف کشورها برای ارائه کمک همکاری می کنیم. اگر مشکلاتی وجود دارد، اگر کمبودی وجود دارد و آنها در مورد آن به ما می گویند، ما تمام تلاش خود را برای اکمال آن انجام خواهیم داد."
بلینکن همچنین از تصمیم دولت بریتانیا برای انتقال راکت های کروز دوربرد Storm Shadow به کیف حمایت کرد.
"کشورهای مختلف بسته به توانایی‌ها، تکنالوژی ‌های خود و آنچه که منطقی‌تر است، اقدامات متفاوتی انجام خواهند داد. بنابراین از طریق این فرآیند، ما چیزهایی را تحویل دادیم که منحصر به اوکراین است. کشورهای دیگر ممکن است کاری متفاوت از آنچه ما انجام می‌دهیم انجام دهند. سوال این است که آیا همه اینها نیازهای اوکراین را برآورده می کند؟ ما مطمئن هستیم که اینطور است."
بریتانیا پیشتر از انتقال راکت های کروز Storm Shadow با برد حدود 250 کیلومتر به اوکراین خبر داده بود. به گزارش سی ان ان، در همان زمان، لندن تضمین های از کیف دریافت کرد که از آنها فقط برای اصابت به اهدافی در سرزمین های استفاده شود که اوکراین آن را متعلق به خود می داند و نه در "سرزمین اصلی" روسیه. دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت که این اقدام پاسخ شایسته را طلب می کند.
حمله متقابل قریب الوقوع اردوی اوکراین بارها در کیف و غرب اعلام شده است. یکی از مسیرهای حمله منطقه زاپاروژیه نامیده می شود که هدف آن رسیدن به سواحل بیحره آزوف به منظور بستن کریدور زمینی به کریمه است.
دیمیتری پسکوف تاکید کرد که مسکو به دقت هرگونه اظهارات در مورد حمله متقابل آتی اوکراین را زیر نظر دارد و هنگام برنامه ریزی عملیات ویژه آنها را در نظر می گیرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала