اروپا طی سه سال آینده 70 میلیارد یورو برای تقویت توان دفاعی خود اختصاص می دهد

© AFP 2023 / John ThysВерховный представитель ЕC по иностранным делам и политике безопасности Жозеп Боррель
Верховный представитель ЕC по иностранным делам и политике безопасности Жозеп Боррель  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.05.2023
عضو شوید
جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که کشورهای اتحادیه اروپا قصد دارند برای تقویت توان دفاعی خود طی سه سال آینده 70 میلیارد یورو اختصاص دهند.
به گزارش اسپوتنیک، بورل حین سخنرانی در اجلاس دفاع و امنیت اروپا گفت: کشورهای اتحادیه اروپا قصد دارند برای تقویت توان دفاعی خود طی سه سال آینده 70 میلیارد یورو اختصاص دهند. او همچنین اعلام کرد که از زمان آغاز درگیری در اوکراین، اتحادیه اروپا تا کنون 17 هزار سرباز اوکراین را آموزش داده است و 400 هزار قطعه مهمات در اختیار اوکراین قرار داده است و قصد دارد به 30 هزار سرباز تا پایان سال جاری آموزش دهد."
Штаб-квартира НАТО в Брюсселе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.04.2023
ده کشور اتحادیه اروپا از کمک به اوکراین امتناع ورزیدند

وی افزود: "کشورهای اروپایی از آغاز درگیری تا کنون 400 هزار قطعه مهمات در اختیار اوکراین قرار داده اند"، و تاکید کرد که "اوکراین به تسلیحات و توان دفاعی بیشتری نیاز دارد."
وی افزود که اتحادیه اروپا تا کنون نزدیک به 16 میلیارد یورو برای کمک به اوکراین بسیج کرد ه است و خاطرنشان کرد: "توقف حمایت (از اوکراین)، به روسیه کمک خواهد کرد که در جنگ پیروز شود و به آن اجازه دهد امنیت اروپا را تضعیف کند."
روسیه پیش از این در پی ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی را به همه کشورهای ناتو از جمله امریکا ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ تسلیحات به اوکراین از سوی غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمکی نمی کند بلکه تأثیر منفی خواهد داشت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала