پریدنستروی از روسیه خواست شمار نیروهای نگهبان آشتی را افزایش دهد

© Sputnik / Sergey Kuznecov /  مراجعه به بانک تصاویر Блокпост российских миротворцев на въезде в город Бендеры
Блокпост российских миротворцев на въезде в город Бендеры - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.05.2023
عضو شوید
یک نماینده جمهوری پریدنسترووی مولداویا از روسیه خواست شمار نیروهای نگهبان آشتی را افزایش دهد.
به گزارش اسپوتنیک، لئونید ماناکوف، رئیس دفتر نمایندگی این جمهوری در مسکو در مصاحبه با اسپوتنیک گفت، که مقام های جمهوری پریدنستروی رسمیت شناخته نشده از طرف مولداویا از روسیه می خواهند شمار نیروهای نگهبان صلح را افزایش دهد.
او گفت: "نگهبانان صلح عامل اصلی امنیتی در دنیستر و مانع اصلی برای افراد داغ هستند که در کیشینو و کیف کم نیستند. در حالی که ماموریت نگهبانی صلح روسیه ادامه داشته باشد، مولداویا در غل و زنجیر است و هر گونه طرح و تدارک نظامی در برابر ترانس نیستریا خود را عملی کرده نمی تواند".
Флаг Молдавии на спине участника акции сторонников избранного президента Молдавии Майи Санду у здания парламента в Кишиневе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.10.2022
کلوپ ویدیو
راهپیمایی 40 هزار نفری ضد دولتی در کیشینف پایتخت مولداویا + ویدیو
با این حال، این دیپلمات خاطرنشان کرد، در سال 1995، روسیه این گروه را به دو گردان تفنگ موتورسایکل کاهش داد، اگرچه در ابتدا 6 گردان تفنگ داشت. اکنون شمار نیروهای حافظ صلح روسی در منطقه امنیتی از 450 نفر فراتر نمی رود، در حالی که طبق اسناد تشکیل شده توسط کمیسیون مشترک کنترل، 3100 نفر فرض می شود.
در عین حال، ماناکوف تاکید کرد، از نظر قانونی امکان افزایش نیروهای روسی وجود دارد.
ماناکوف توضیح داد: "چنین گزینه ای وجود دارد و از نظر بدتر شدن خطرات امنیتی از جمله تهدید تروریستی توجیه می شود و در عین حال با اسنادی که به عنوان بخشی از فعالیت های کمیسیون کنترل منطقه ای به تصویب رسیده است، از نظر قانونی توجیه می شود".
به گفته وی، تقویت نیروهای حافظ صلح با هزینه روس هایی که دائماً در پریدنسترویه اقامت دارند امکان پذیر است و مقامات جمهوری بارها برای این امر درخواست داده اند.
یادآوری می کنیم، که ترانس نیستریا، که 60 درصد باشندگان آن روس و اوکراینی هستند، در سال های آخر اتحاد جماهیر شوروی به دنبال جدایی از مولداویا بود. دلیل این امر ترس از پیوستن مولداویا به رومانیا بود. در سال 1992، پس از تلاش ناموفق کیشینو برای حل مشکل با زور، ترانس نیستریا بالفعل به یک قلمرو مستقل تبدیل شد.
اکنون صلح در منطقه مناقشه ترنسنیستر توسط یک نیروی صلحبان مشترک که شامل 402 پرسنل نظامی روسیه، 492 ترانسنیسترایی، 355 مولداویایی و همچنین ده ناظر نظامی از اوکراین است، پشتیبانی می شود. آنها در 15 پست ثابت و ایست بازرسی خدمت می کنند که در مناطق کلیدی منطقه امنیتی قرار دارند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала