زلنسکی 9 می را روز اروپا در اوکراین اعلام کرد

© AP Photo / Jacquelyn MartinПрезидент Украины Владимир Зеленский вручает законодателям украинский флаг, который держат вице-президент Камала Харрис и спикер Палаты представителей Нэнси Пелоси, с автографами военных из Бахмута, выступая на совместном заседании Конгресса на Капитолийском холме в Вашингтоне
Президент Украины Владимир Зеленский вручает законодателям украинский флаг, который держат вице-президент Камала Харрис и спикер Палаты представителей Нэнси Пелоси, с автографами военных из Бахмута, выступая на совместном заседании Конгресса на Капитолийском холме в Вашингтоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.05.2023
عضو شوید
رئیس جمهور اوکراین، نهم می را در کشورش به جای روز پیروزی به عنوان روز اروپا نام گذاری کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، بر اساس فرمانی که در ویب‌سایت دفتر وی منتشر شد، جشن روز اروپا در اوکراین در 9 می را تایید کرد.
در این سند آمده است: "با درک هویت اروپایی مردم اوکراین <...> تصمیم گرفتم روز اروپا را در اوکراین برگزار کنم، که هر سال در 9 ماه می همراه با کشورهای اتحادیه اروپا جشن گرفته می شود".
اوکراین - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.05.2023
آینده ای اوکراین با زلنسکی پیش بینی شد
در این بیانیه همچنین آمده است، که این تصمیم "به منظور تقویت وحدت مردم اروپا" و همچنین "تامین صلح، امنیت و ثبات در قاره اروپا" گرفته شده است.
افزون بر این، زلنسکی گفته است، که او لایحه‌ای را به رادای ورخوونا/مجلس نمایندگان اوکراین ارائه کرده است، که در آن پیشنهاد می‌شود 8 می را روز یادبود و پیروزی بر نازیسم در جنگ جهانی دوم اعلام کند. از سال 2015، اوکراین روز یادبود و آشتی - 8 می را جشن می گیرد. بنابراین، این کشور عملاً به سنت جشن پیروزی بر آلمان نازی بر اساس مدل اروپای غربی پیوست. روز پیروزی در 9 می یک تعطیلات باقی ماند، اما رویدادهای رسمی اصلی در سطح کشور به 8 می منتقل شدند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала