وزیر دفاع روسیه تعداد کشته شده‌گان نیروهای اوکراینی در یک ماه گذشته را اعلام کرد

© Sputnik / Russian Defence Ministry  /  مراجعه به بانک تصاویر Рабочий визит министра обороны РФ Сергея Шойгу в Узбекистан
Рабочий визит министра обороны РФ Сергея Шойгу в Узбекистан  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.05.2023
عضو شوید
وزیر دفاع شویگو میگوید نیروهای اوکراینی در ماه اپریل بیش از 15 هزار سرباز 430 تانک و سایر موترهای زرهی را از دست دادند.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در کنفرانسی موضوعی با وزارت دفاع روسیه گفت، سربازان اوکراینی در ماه اپریل 430 تانک و سایر موترهای زرهی، 277 طیاره بدون سرنشین و 8 هواپیما را از دست دادند.
وی با اشاره به تلفات دشمن در ماه اپریل گفت: "نیروهای نظامی ما هشت فروند هواپیما، 277 هواپیمای بدون سرنشین، 430 دستگاه تانک و سایر موترهای زرهی جنگی، 18 سیستم راکت انداز متعدد، 225 قبضه توپ صحرایی و هاوان را منهدم کردند."
وی در ادامه افزود: "نیروهای مسلح روسیه در سراسر خط تماس فعال هستند. با وجود کمک های نظامی بی سابقه کشورهای غربی، دشمن متحمل خسارات قابل توجهی شده است. تنها در یک ماه گذشته بیش از 15000 نفر را از دست داده اند."
چرا امریکا در سوریه پیروز شده نمی تواند؟ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.05.2023
حملات راکتی نیروهای روسیه به تجهيزات مجتمع نظامی و صنعتی اوکراین
رئیس وزارت دفاع خاطرنشان کرد: "در مقایسه با آغاز سال 2022، تعداد انواع سلاح های اولیه خریداری شده 2.7 برابر و به ویژه در تقاضا - هفت برابر افزایش یافته است. در سال جاری نیز مهمات کافی به نیروهای مسلح تحویل داده شده است تا خسارات آتش موثری به دشمن وارد شود."
وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که نیروهای مسلح روسیه همچنان به "از بین بردن تسلیحات ارائه شده به نیروهای اوکراینی توسط غرب" ادامه می دهند.
مسکو بارها به کشورهای غربی هشدار داده است که ارائه کمک های نظامی به اوکراین تنها رویارویی را طولانی می کند. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه، خاطرنشان کرد که ایالات متحده و متحدانش در ناتو، نه تنها با تهیه سلاح، بلکه با آموزش پرسنل برای نیروهای مسلح اوکراین، مستقیماً در درگیری شرکت کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала