کلوپ ویدیو

نهمین سالگرد فاجعه در خانه اتحادیه های کارگری اودسا + ویدیو

© AP Photo / Sergei PoliakovПожарные возле сгоревшего здания профсоюзов, где более 30 человек погибли, пытаясь спастись во время столкновений в Одессе
Пожарные возле сгоревшего здания профсоюзов, где более 30 человек погибли, пытаясь спастись во время столкновений в Одессе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.05.2023
عضو شوید
فاجعه 2 می در خانه اتحادیه های کارگری اودسا 48 تن کشته و بیش از 250 تن مجروح شدند.
به گزارش اسپوتنیک، در اودسا بعد از ظهر 2 می 2014 در منطقه میدان "کولیکوف" نزاع بین فعالان ضد میدان از یک سو و "اولتراهای فوتبالی" از خارکف و اودسا و همچنین شرکت کنندگان "یورومیدان" از سوی دیگر آغاز شد.
درگیری با تخریب شهر چادر و آتش زدن خانه اتحادیه های کارگری که در آن نمایندگان "ضد میدان" پناه گرفته بودند، به پایان رسید. در آن روز 48 تن کشته شدند و بیش از 250 تن زخمی شدند.
گفتنی است، در بهار 2014، به نظر می رسید اودسا همان شهری است که همیشه گفته می شد: مکانی که به جز دوران اشغال نازی ها توانسته بود هویت جهانی خاص خود را حفظ کند، جایی که یونانی ها، اوکراینی ها، روس ها، بلغارها و ترک ها در کنار بسیاری از مردمان دیگر از اقوام مختلف فارغ از درگیری های ایدئولوژیک، مذهبی و قومی با هم زندگی می کردند. هیچ فاجعه ای نمی توانست بزرگتر از آن چه اتفاق افتاد، در ان جا روی دهد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала