نتیجه گیری ایالات متحده با مقایسه وضعیت روسیه، اتحادیه اروپا و اوکراین

© Sputnik / Anton DenisovФлаг у посольства США в Москве
Флаг у посольства США в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.05.2023
عضو شوید
فوربس می‌نویسد، اقتصاد روسیه بسیار باثبات‌تر از اوکراین و اتحادیه اروپا است.
به گزارش اسپوتنیک، کنت راپوزا در مقاله ای برای فوربس می نویسد: اروپا از بحران اوکراینی رنج می برد و اقتصاد اوکراین در وضعیت بحرانی قرار دارد، در حالی که در روسیه وضعیت بسیار بهتر است.
این تحلیلگر می نویسد: "اقتصاد روسیه تا حد زیادی به لطف این واقعیت که بازارهای نوظهوری مانند هند و چین تحریم‌های غرب را نادیده می‌گیرند، به طرز قابل توجهی انعطاف‌پذیر است. به گفته صندوق بین‌المللی پول، رشد روسیه در سال 2023 بیشتر از آلمان و بریتانیا، جایی که رکود 0,3% است، خواهد بود."
نویسنده مقاله خاطرنشان کرد که رکود اقتصادی در اروپا با پیامدهای درگیری اوکراین مانند افزایش قیمت انرژی، مشکل مهاجرت و تورم بالا همراه است. راپوزا، توجه ویژه ای به تقسیم بندی سیاسی اروپا داشت.
Здание министерства финансов США в Вашингтоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.05.2023
امریکا در معرض بحران ناتوانی از پرداخت بدهی‌های ملی
وی افزود: "فعالیت های نظامی در اوکراین فقط باعث می شود که اختلافات در اوکراین با گذشت زمان بیشتر شود، زیرا رئیس جمهور فرانسه، امانوئل ماکرون، در حال حاضر در کنار چین ایستاده است و با مخالفت با ایالات متحده و آلمان که تانک ها را به اوکراین ارسال می کنند، خواستار مذاکره صلح شده است."
این تحلیلگر خاطرنشان کرد که کاهش تولید ناخالص داخلی اوکراین در سال 2022 به 29.1 درصد رسیده است. در سال جاری، کشور با 3 درصد کاهش روبرو خواهد شد که با توجه به درگیری نظامی که همچنان ادامه دارد، پیش بینی بسیار خوش بینانه‌ به نظر می‌رسد. در جنوری 2023، بیکاری در کشور به 10.6% افزایش یافت و در سال 2022 تورم به طور متوسط ​​30% بود، اگرچه در مارس 2023 به 21% کاهش یافت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала