در پولند خواستار برقراری روابط با روسیه شدند

© AP Photo / Alik KepliczНациональный флаг Польши на одном из зданий в Варшаве
Национальный флаг Польши на одном из зданий в Варшаве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.05.2023
عضو شوید
معاون نخست وزیر لهستان گلینسکی می‌گوید که اپوزیسیون و نیمی از اروپا خواهان بهبود روابط با روسیه هستند.
به گزارش اسپوتنیک، پیوتر گلینسکی معاون نخست وزیر پولند در مصاحبه ای با کوریر لوبلسکی گفت: اپوزیسیون پولند مانند "نیمی از اروپا" خواهان بهبود روابط با روسیه است.
گلینسکی گفت: "رقبای سیاسی ما راهی جز این ندارند. آن ها چنین هستند. اتحادهای سیاسی آنها چنین است، رای دهندگان آنها چنین است. آن ها گروههای منفعت طلبی هستند که تنها به فکر پایان دادن به جنگ در اوکراین هستند و همچنان در تلاش روابط و تجارت با روسیه <…> مانند نیمی از اروپا، هستند."
به گفته او، دونالد توسک نخست وزیر سابق و رهبر اپوزیسیون پس از کار در شورای اروپا به کشورش بازگشت تا "پروژۀ آلمان و روسیه" لوله گاز "نورد استریم" را نجات دهد.
Польский военнослужащий распыляет спецсредство у проволочных заграждений на белорусско-польской границе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.04.2023
پولند قصد دارد حفاظت از مرز با روسیه را با تجهیزات و تسلیحات تقویت کند
قرار است از 15 اکتوبر تا 5 نومبر، انتخابات پارلمانی بعدی در پولند برگزار شود. بر اساس آخرین نظرسنجی ها، اکثر رای دهندگان قصد دارند به حزب حاکم قانون و عدالت (PiS) رای دهند، اما اپوزیسیون در صورتی که بتواند متحد شود می تواند قدرت را در دست بگیرد.
توسک پیش از این متهم شده بود که می خواهد روابط با مسکو را بهبود بخشد. بنابراین، در اوایل فبروری، نخست وزیر ماتئوش موراویسکی گفت که نخست وزیر سابق باید به "اشتباه بزرگ سیاسی و استراتژیک" خود اعتراف کند که 15 سال پیش به روسیه رفت و خواستار توقف روابط دوجانبه شد. به گفته موراوتسکی، اقدامات توسک، افزایش حضور ناتو در پولند را متوقف کرد، ساخت خط لوله گاز بالتیک پایپ را به تعویق انداخت و امکان انعقاد قراردادهایی را برای تامین منابع انرژی روسیه به پولند فراهم کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала