تحقیقات دروغین فاجعه خانه اتحادیه های کارگری اودسا

© Sputnik / Aleksandr PolischyukПожар в Доме профсоюзов в Одессе
Пожар в Доме профсоюзов в Одессе  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.05.2023
عضو شوید
پانتلیف، کارشناس مسائل سیاسی می‌گوید، بررسی فاجعه در خانه اتحادیه های کارگری به توجیه قاتلان خلاصه شد.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی پانتلیف، کارشناس علوم سیاسی، مدیر مؤسسه روسیه در خارج از کشور، گفت که تحقیقات در مورد حادثه خانه اتحادیه های کارگری در اودسا به توجیه قاتلان و اتهامات علیه قربانیان ختم شده است و غرب چشم به آن بسته است.
در اودسا، پس از تغییر قدرت در اوکراین در سال 2014، فعالان ضد میدان به نشانه اعتراض، اردوگاه چادری در میدان "کولیکوف" برپا کردند. بعدازظهر دوم ماه مه، نزاع بین فعالان ضد میدان از یک سو و "اولتراهای فوتبالی" از خارکف و اودسا و همچنین شرکت کنندگان "یورومیدان" از سوی دیگر آغاز شد.
این نزاع با تخریب شهرک چادری و سوزاندن خانه اتحادیه ها به پایان رسید که نمایندگان "ضد میدان" در آن پناه گرفته بودند. فاجعه آن روز 48 نفر قربانی گرفت. در آن حادثه دردناک بیش از 250 نفر مجروح شدند.
در آستانه سالگرد این رویدادها، نماینده رسمی وزارت خارجه روسیه ماریا زاخاروا کشته شدن مردم در خانه اتحادیه های کارگری در اودسا را تکرار جنایات باندرو در خاتی در طول جنگ بزرگ وطن نامید. او اشاره کرد که تحقیقات جامع در مورد رویدادهای اودسا انجام نشده است. علاوه بر این، بسیاری از کسانی که در دوربین ها دیده می شوند و به وضوح در حال کشتار مردم زنده هستند، فعالیت های عمومی دارند.
Флаг у посольства США в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.05.2023
نتیجه گیری ایالات متحده با مقایسه وضعیت روسیه، اتحادیه اروپا و اوکراین
پانتلیف گفت: "تحقیقات در مورد حادثه خانه اتحادیه های کارگری در اودسا "آینه ای" از آنچه در اوکراین پس از کودتا در سال 2014 اتفاق می افتد است. یک طرف (مخالف مقامات ناسیونالیست کیف) که در همه چیز مقصر است و طرف دیگر (حامی دولت) که به جای مسئولیت جنایات، تحت تحقیقات قرار گیرد، حتی قهرمان ملی می شوند."
به ویژه، او در مورد حرفه ی سرگئی خودیاک که در اودسا "به دست خود مردم را به قتل می رساند" و سپس به یک شخصیت اجتماعی و دستیار نماینده مجلس عالی ایگور موسیچوک تبدیل شد، یادآوری کرد.
© Sputnik / Aleksandr PolischyukВо время пожара в Доме профсоюзов в Одессе
Во время пожара в Доме профсоюзов в Одессе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.05.2023
Во время пожара в Доме профсоюзов в Одессе
پانتلیف خاطرنشان کرد: "تحقیقات این رویدادها ابتدا توسط دادستانی اودسا و سپس توسط دادستانی کل اوکراین انجام شد. بدیهی است که هدف توجیه کسانی بود که کشتند و عاملان این تراژدی وحشتناک که تقصیر همه چیز را به گردن قربانیان این فاجعه انداختند و آنها را مقصر دانستند. تحقیقات اینگونه انجام شد. آنها حتی سعی کردند مأموران آتش نشانی را افراطی بنامند که شرایط لازم برای کمک به مردم در خانه اصناف را نداشتند. بدین ترتیب اینگونه بررسی و تحقیقات به سادگی طوری نتیجه گیری کرد که عاملان واقعی این فاجعه مجازات نشوند".
این کارشناس خاطرنشان کرد: "اقدامات غیرقانونی مرتبط با بررسی این فاجعه توسط تعدادی از سازمان‌های بین‌المللی به‌ویژه دادگاه حقوق بشر اروپا، شورای اروپا، هیئت ناظر سازمان ملل متحد مورد اشاره قرار گرفت - آنها توجه را به تأخیر و اشتباهات جلب کردند."
قابل یادآوری است، در بهار 2014، به نظر می رسید اودسا همان شهری است که همیشه گفته می شد: مکانی که به جز دوران اشغال نازی ها توانسته بود هویت جهانی خاص خود را حفظ کند، جایی که یونانی ها، اوکراینی ها، روس ها، بلغارها و ترک ها در کنار بسیاری از مردمان دیگر از اقوام مختلف فارغ از درگیری های ایدئولوژیک، مذهبی و قومی با هم زندگی می کردند. هیچ فاجعه ای نمی توانست بزرگتر از آن چه اتفاق افتاد، در آن جا روی دهد.
Пожарные возле сгоревшего здания профсоюзов, где более 30 человек погибли, пытаясь спастись во время столкновений в Одессе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.05.2023
کلوپ ویدیو
نهمین سالگرد فاجعه در خانه اتحادیه های کارگری اودسا + ویدیو
جشن های 1 می 2014 (روز کارگر) در شهر اودسا به طور منظم برگزار شد. ابتدا تظاهراتی برگزار شد که در یکی از بنرهای اصلی روی آن نوشته شده بود: "فاشیسم پیروز نخواهد شد." روز بعد، تیم فوتبال اودسا چرنومورست یک بازی خانگی مقابل متالیست خارکف انجام داد. مانند اکثر تیم های لیگ فوتبال اوکراین، اعضای هر دو تیم را راست های افراطی تشکیل می دادند. در آن زمان، تقریباً همه طرفداران فوتبال در کشور بر سر دفاع از “تمامیت ارضی اوکراین” توافق کرده بودند، ایده ای که مشروع به نظر می رسید.
هنگام حمله، کسانی که در ساختمان اتحادیه گرفتار شده بودند، سنگرهایی در داخل ساختمان ایجاد کردند تا مانع نفوذ نئونازی‌ها به ساختمان و محافظت از کسانی که در طبقات بالایی مخفی شده بودند بشوند. عده ای تلاش بیهوده ای می کردند تا با پرتاب اشیا از پنجره های طبقات بالا و پشت بام جلوی هجوم مهاجمان را بگیرند. تعداد مجروحان در میان افراد داخل اتحادیه بسیار زیاد بود.
تا کنون، با وجود صدها شاهد در دسترس، حضور گسترده پولیس و فیلم های ویدئویی و عکس‌های متعددی که در دسترس عموم قرار گرفته است، هیچ‌کس به خاطر این جنایت محاکمه یا محکوم نشده است. علاوه بر این، بسیاری از راست های افراطی توسط دولت اوکراین مورد تمجید قرار گرفتند. انواع شایعات بی رحمانه در رابطه با قربانیان آن فاجعه منتشر شدند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала