کوریای شمالی: سفر رئیس جمهور کوریای جنوبی به امریکا باعث جنگ می شود

© Sputnik / Maria Frolova  /  مراجعه به بانک تصاویر Центральная площадь имени основателя КНДР Ким Ир Сена в Пхеньяне
Центральная площадь имени основателя КНДР Ким Ир Сена в Пхеньяне  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.04.2023
عضو شوید
آژانس تلگراف مرکزی کوریای شمالی KCNA: سفر رئیس جمهور کوریای جنوبی به امریکا یک اقدام تحریک آمیز و خصمانه است.
به گزارش اسپوتنیک، آژانس تلگراف مرکزی کوریای شمالی (KCNA) گزارش می دهد که سفر رئیس جمهور کوریای جنوبی به ایالات متحده یک تحریک و تجلی معمول یک سیاست خصمانه در قبال پیونگ یانگ است، "در واقع" جنگ هسته ای علیه کوریای شمالی را به واقعیت تبدیل می کند.
یون سوک یول، رئیس جمهور کوریای جنوبی و جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، پس از نشست سران در ایالات متحده، بیانیه واشنگتن را به تصویب رساندند که تشکیل یک گروه مشورتی هسته ای را برای تقویت بازدارندگی گسترده، توسعه برنامه های خاص برای استفاده از آن، برنامه ریزی و پاسخ به تهدیدات رژیم کوریای شمالی مبنی بر عدم اشاعه سلاح های هسته ای و بحث درباره هسته ای و استراتژیک فراهم می کند.
طرفین بر تعهد خود برای تقویت روابط دو کشور در زمینه دفاع مشترک تاکید کردند. کوریای جنوبی همچنین وعده ایالات متحده مبنی بر استقرار سریع "کل نیروی اتحاد" از جمله سلاح های هسته ای را در صورت حمله هسته ای از سوی کوریای شمالی تضمین کرد.
در بیانیه KCNA آمده است: "این سفر عروسک خیانتکار یون سوک یول، جایی که ارباب و عروسک با هم همکاری می کنند تا نقشه ای شوم برای نابودی کوریای شمالی ایجاد کنند. خصمانه ترین، تهاجمی ترین و تحریک آمیزترین سفر، خطرناک ترین سفر است. از نقطه نظر جنگ هسته ای... اعلامیه واشنگتن در مورد افزایش عملی بودن "بازدارندگی گسترده" ارائه شده توسط ایالات متحده محصول نمونه سیاست خصمانه نفرت انگیز در قبال کوریای شمالی است."
این آژانس خاطرنشان می کند که مهار کوریای شمالی به موضوع اصلی نشست رهبران تبدیل شده است. ایجاد یک گروه مشورتی هسته ای بین کوریای جنوبی و ایالات متحده، گسترش استقرار دارایی های استراتژیک ایالات متحده در شبه جزیره کوریای جنوبی، از جمله زیردریایی های هسته ای، و تقویت "بازدارندگی گسترده" از طریق تشدید مانورهای نظامی مشترک باعث شده است.
این نشریه می‌گوید جنگ هسته‌ای علیه کوریای شمالی یک واقعیت انجام شده است. KCNA همچنین به این واقعیت اشاره کرد که برای اولین بار کوریای شمالی به طور علنی "هدف حمله هسته ای" نامیده شد.
Вид на пустые улицы Пхеньяна в КНДР  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.04.2023
انتقاد کوریای شمالی از بیانیه امریکا و جمهوری کوریای جنوبی
بیانیه KCNA می گوید: "سفر یونگ خائن، به ایالات متحده، نیات خصمانه ایالات متحده و دست نشانده های آن را مورد تاکید قرار داده است، که فقط می تواند بیش از پیش بی پروا شود. سفر او به ایالات متحده نشان می دهد که کوریای شمالی نباید درنگ کند یا لحظه ای متوقف شود. ایالات متحده و دست نشانده های آن که با انکار موجودیت کوریای شمالی به دنبال خفه کردن کوریای شمالی هستند، هیچ بخششی برای دسیسه های خطرناک نظامی هسته ای خود ندارند، آنها باید بهای گزافی را بپردازند."
پیشتر، خواهر کیم جونگ اون رهبر کوریای شمالی و کیم یو جونگ، معاون کمیته مرکزی حزب کارگران کوریای شمالی گفته بود که بیانیه واشنگتن از رهبران ایالات متحده و کوریای جنوبی بدتر خواهد شد. وضعیت امنیتی در جهان سخنان جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده در مورد "تغییر رژیم در کوریای شمالی" اظهارات "پیرمردی بدون آینده" را در نظر گرفت.
در همان زمان، وزارت اتحاد کوریای جنوبی اظهارات کیم یو جونگ را محکوم کرد و آنها را "بی ادبانه"، "دور از تصور" و بر اساس ناامیدی از افزایش بازدارندگی هسته ای سئول و واشنگتن خواند. این آژانس هشدار داد که اگر پیونگ یانگ به مسیر اشتباه ادامه دهد، با واکنش شدیدتر و شدیدتری مواجه خواهد شد.
Президент США Джо Байден и президент Южной Кореи Юн Сок Ель принимают участие в пресс-конференции в Розовом саду Белого дома в Вашингтоне, США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.04.2023
تهدید تغییر رژیم؛ سیاست سنتی امریکا
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала