سهمیه زائرین حج از افغانستان برای سال 1402 سی هزار نفر است

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiyاولین گروه زائران ایرانی به عربستان اعزام شدند
اولین گروه زائران ایرانی به عربستان اعزام شدند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.04.2023
عضو شوید
وزارت حج و اوقاف طالبان: قرار است امسال ۳۰ هزار شهروند افغانستان در مراسم حج اشتراک ‌کنند.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از آریانا نیوز، وزارت حج و اوقاف طالبان* می‌گوید که قرار است در سال جاری برای ادای مراسم حج از افغانستان سی هزار تن شرکت کنند که هشت هزار زن نیز شامل هستند.
مسوولان این وزارت می‌گویند که برای فراهم کردن تسهیلات برای حجاج تدابیر لازم گرفته شده است.
به گفته آنان، برای مدیریت بهتر مراسم حج روز شنبه سمینار آگاهی‌دهی هفت روزه برای معلمانی که زائرین را هنگام این مراس همراهی می‌کنند، آغاز شده است.
به گفته این وزارت، در این سمینار در مورد رهنمودها و همچنان مشکلات حجاج معلومات ارایه می‌شود تا زائرین بتوانند بدون کدام مشکل مراسم حج را ادا کنند.
محمد اشرف حقانی، رییس تعلیمات دینی وزارت حج و اوقاف، در این مورد می‌گوید: "ما سمینار را برای معلمین به این خاطر ترتیب کردیم تا اینکه معلمین را درس بدهیم چگونه خدمات غذایی و ترانسپورتی را انجام دهند. از اول ماه ذوالقعده پروازها شروع می‌شود و سی هزار حاجی خواهند رفت."
با این حال، برخی از مسوولان دیگر این وزارت بر اتحاد میان مسلمانان تاکید می‌کنند و می‌گویند که هرگاه مسلمانان اخوت و برادری شانرا حفظ کنند، در برابر دشمنان شان شکست نخواهند خورد.
این در حالی است که سال گذشته زائرین در مراسم ادای فریضه حج با مشکلاتی مواجه شده بودند، اما حالا وزارت حج و اوقاف می‌گوید که تلاش می‌کنند تا حجاج با مشکلات مواجه نشوند و تسهیلات بیشتری برای آنان فراهم شود.
طالبان - * این سازمان به دلیل فعالیت های تروریستی تحت تحریم های سازمان ملل است.
الحجاج يطوفون حول الكعبة المشرفة في المسجد الحرام، في مدينة مكة المكرمة في المملكة العربية السعودية في 6 يوليو 2022 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.01.2023
مشورت طالبان با مقامات عربستان سعودی درباره مراسم حج
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала