ناامیدی مردم هنگری از اتحادیه اروپا

© Fotolia / YurlickФлаги Венгрии и Евросоюза на президентском дворце в Будапеште
Флаги Венгрии и Евросоюза на президентском дворце в Будапеште - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.04.2023
عضو شوید
بلومبرگ مینویسد که حمایت اتحادیه اروپا از هنگری به پایین ترین سطح تاریخی یعنی 39 درصد رسیده است.
به گزارش اسپوتنیک، نظرسنجی انجام شده توسط کمیسیون اروپا در هنگری نشان داد که سطح حمایت از اتحادیه اروپا در این کشور به پایین ترین سطح تاریخی یعنی 39 درصد کاهش یافته است، علیرغم این واقعیت که در سال 2022 تعداد حامیان اتحادیه اروپا در این کشور 51 درصد بود. شدیدترین افت در بین تمام اعضای انجمن بود. بلومبرگ با استناد به نظرسنجی یوروبارومتر، ناامیدی شدید شهروندان را گزارش کرده است.
ناظران به نگرانی نمایندگان اروپایی اشاره می‌کنند که می‌ترسند کاهش سطح حمایت خطرات تقویت مواضع نخست‌وزیر کنونی هنگری، ویکتور اوربان را که از منتقدان مشهور سیر سیاسی لیبرال اتحادیه اروپا و تبلیغات دگرباشان جنسی است، افزایش دهد.
پیش از این، کریستوف زالای-بوبرونیکی، وزیر دفاع هنگری، در دیدار با همکارانش از 9 کشور بخارست، خواستار احتیاط در موضوع گسترش ناتو شد. به گفته وی، اتحادیه اروپا در زمینه امنیت و دفاع نیز نقش مهمی ایفا می کند. وی خاطرنشان کرد که بوداپست به اتحادیه اروپا "بر پایه دولت-ملت های قوی" مانند هنگری علاقه مند است.
Национальный флаг Польши на одном из зданий в Варшаве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.04.2023
مدودف: روسیه نیازی به روابط دیپلماتیک با پولند ندارد
در 24 اپریل، مشخص شد که بوداپست تصمیم گرفت از تحریم های اتحادیه اروپا علیه صنعت انرژی هسته ای روسیه حمایت نکند. پیتر سییارتو، وزیر امور خارجه هنگری تاکید کرد: اختلال در تامین انرژی یک کشور - عضوی از جامعه نمی تواند هدف محدودیت های اروپایی باشد.
دانیل برگ، یکی از اعضای حزب اپوزیسیون محلی طرفدار اروپا، در تفسیری به نشریه ناظران غربی گفت: "شاید هنگری تنها کشور عضو اتحادیه اروپا باشد که یک مسیر ضد اروپایی به این بزرگی را دنبال می کند."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала