لاوروف تلاش های غرب برای منزوی ساختن روسیه را شکست خورده خواند

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров выступает на VIII Международном научно-экспертном форуме "Примаковские чтения"
Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров выступает на VIII Международном научно-экспертном форуме Примаковские чтения - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.04.2023
عضو شوید
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه از شکست تلاش های کشورهای غربی برای منزوی کردن روسیه خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در سخنرانی خود خطاب به شرکت کنندگان در کنفرانس آنلاین جهانی چندقطبی گفت که تلاش های غرب برای منزوی کردن روسیه با شکست مواجه شده است.
او گفت که "طبیعی به نظر می رسد که تلاش های واشنگتن و ماهواره هایش برای معکوس کردن مسیر تاریخ، برای وادار کردن جامعه بین المللی به زندگی بر اساس "نظم مبتنی بر قوانین" ابداع شده، با شکست مواجه شود. 85 درصد از جمعیت جهان حاضر نیستند برای کلانشهرهای استعماری سابق "شاه بلوط" را از آتش بیرون بکشند.
به گفته وزیر خارجه روسیه، حرکت به سوی جهانی چندقطبی به یک واقعیت و یک واقعیت جیوپلیتیک تبدیل شده است. مراکز جدید جهانی در اوراسیا، منطقه آسیا و اقیانوسیه، خاورمیانه، آفریقا و آمریکای لاتین، با تکیه بر استقلال، حاکمیت دولت و هویت فرهنگی و تمدنی به موفقیت چشمگیری دست می یابند.
لاوروف افزود: "در عین حال آنها بر اساس منافع ملی اساسی خود هدایت می شوند، سیاست مستقلی را در امور داخلی و خارجی دنبال می کنند. آنها دیگر نمی خواهند گروگان بازی های جیوپلیتیکی دیگران و مجری اراده دیگران باشند."
وی خاطرنشان کرد: در طول 30 سال گذشته، سهم کشورهای گروه 7 در اقتصاد جهانی به میزان قابل توجهی کاهش یافته است، در حالی که وزن کشورهای دارای بازارهای نوظهور به طور پیوسته در حال رشد بوده است.
Здание Министерства иностранных дел РФ в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.04.2023
وزارت خارجه روسیه: کنفرانس جهانی چند قطبی از برابری حاکمیت کشورها حمایت خواهد کرد
وزیر امور خارجه روسیه یادآور شد: اکنون اولین قدرت اقتصادی جهان، در برابری قدرت خرید، چین است که به طرز ماهرانه ای مکانیسم های بازار و روش های دولتی تنظیم را با هم ترکیب می کند.
به عقیده وی، در جهان چندقطبی مدرن، تنها جایگزین معقول برای رویارویی، متحد کردن تلاش‌های مراکز کلیدی جهانی بر اساس اصول منشور ملل متحد، از جمله تضمین در عمل احترام به برابری حاکمیتی دولت‌ها است.
لاوروف تاکید کرد: "امروزه همه باید برگشت ناپذیری شکل گیری نظم جهانی چندمرکزی عادلانه تر را تشخیص دهند. این به نفع مشترک است که مطمئن شویم معماری چند قطبی نه بر "تعادل ترس" بلکه بر تعادل منافع در مورد هنجارهای عمومی شناخته شده حقوق بین الملل، در مورد گفتگوی متقابل محترمانه تمدن ها، ادیان و فرهنگ های مختلف استوار است.
به گفته وی، روسیه همچنان در خط مقدم تلاش های بین المللی برای تقویت اصول چندقطبی حقوقی و دموکراتیک ارتباطات بین دولتی قرار دارد. او به طور فعال در سازمان ملل، از جمله گروه دوستان در دفاع از منشور سازمان ملل، به کار خود ادامه خواهد داد و همچنین اقدامات خود را از نزدیک با متحدان و همفکرانش در CSTO، EAEU، CIS، BRICS، SCO و سایر انجمن های منطقه ای کشورهای در حال توسعه هماهنگ خواهد کرد.
Президент РФ Владимир Путин выступает на церемонии вручения верительных грамот чрезвычайными и полномочными послами иностранных государств - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.04.2023
پوتین: روسیه از قوانین نانوشته دیگران پیروی نمی کند
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала