حضور نماینده طالبان در نشست سازمان پیمان امنیت جمعی

© Sputnik / Евгений Биятов /  مراجعه به بانک تصاویر نگرانی سازمان امنیت دسته جمعی از تلاش های تحکیم تروریستان در شمال افغانستان
نگرانی سازمان امنیت دسته جمعی از تلاش های تحکیم تروریستان در شمال افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.04.2023
عضو شوید
دبیرخانه سازمان پیمان امنیت جمعی میزبان سی و هفتمین نشست کارگروه افغانستان در چارچوب شورای وزیران امور خارجه سازمان پیمان امنیت جمعی بود.
به گزارش اسپوتنیک، حافظ ضیا احمد تکل، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه در تویتترش نوشت که کاردار افغانستان در مسکو از طرف طالبان در نشست سازمان پیمان امنیت جمعی در مورد افغانستان شرکت کرد.
وی نوشته است: "آقای جمال ناصر غروال، سرپرست سفارت افغانستان در مسکو به تاریخ 7 ثور به دعوت رسمی سکرتریت سازمان پیمان امنیت جمعی در نشست ویژۀ امنیتی این سازمان اشتراک نمود. در این نشست که در مورد افغانستان برگزار شده بود، افزون بر مسائل امنیتی، سیاسی و اقتصادی روی همکاری کشورهای منطقه با ا.ا.ا جهت مبارزه با تروریزم و مواد مخدر تأکید گردید و روی کمک¬های بشردوستانه با افغانستان بحث و گفتگو صورت گرفت."
در ادامه این مقام دولتی نوشته است: آقای غروال در سخنرانی‌اش ضمن ساختار سیاسی، امنیت، مبارزه با ناامنی و مواد مخدر، روی وضعیت اقتصادی کشور نیز صحبت نمود و در مورد نگرانی‌های اشتراک کنندگان به آنها اطمینان داد.
آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.04.2023
نشست دوحه بدون حضور طالبان برگزار خواهد شد
وی همچنان خاطر نشان کرد، کشورهای ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرغیزستان، روسیه و تاجیکستان اعضای این سازمان اند و "نخستین بار است که هیأتی عالی رتبه از حکومت افغانستان درین نشست اشتراک می کند".
در صفحه رسمی این سازمان آمده است: دبیرخانه سازمان پیمان امنیت جمعی میزبان سی و هفتمین نشست کارگروه افغانستان در چارچوب شورای وزیران امور خارجه سازمان پیمان امنیت جمعی بود. در این مراسم هیئت های کشورهای عضو سازمان، سمات اسلاموویچ اوردابایف معاون دبیرکل سازمان پیمان امنیت جمعی، کاردار افغانستان در فدراسیون روسیه، نمایندگان مرکز منطقه ای دیپلماسی پیشگیرانه سازمان ملل متحد برای آسیای مرکزی، مرکز ضد تروریسم کشورهای مشترک المنافع , خدمات هماهنگی مقاوم در برابر نور ترکیبی افزایش مقاومت در برابر آب مشترک المنافع کشورهای مستقل و کمیته بین المللی صلیب سرخ حضور داشتند.
در این نشریه سازمان آمده است: "تبادل نظر کامل در مورد وضعیت افغانستان صورت گرفت. شرکت کنندگان به تداوم روندهای نامطلوب در حوزه امنیتی از جمله رشد تهدیدات تروریستی و مواد مخدر ناشی از خاک این کشور اشاره کردند. خاطرنشان شد که افغانستان همچنان در وضعیت سخت اقتصادی به سر می برد و مردم افغانستان در عرصه های اجتماعی و بشردوستانه با مشکلاتی مواجه هستند."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала