ارتش روباتیک: ارتش های پیشرو جهان برای یک "انقلاب" تسلیحاتی آماده می‌شوند + عکس

© SputnikОпытный образец FPV дрона-камикадзе компании "Беспилотные аппараты"
Опытный образец FPV дрона-камикадзе компании Беспилотные аппараты - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.04.2023
عضو شوید
ولادیمیر پوتین شش سال پیش گفت: "هر کسی که در زمینه هوش مصنوعی رهبر شود، فرمانروای جهان خواهد بود." از آن زمان تاکنون، هوش مصنوعی راه طولانی را طی کرده است، از جمله در حوزه نظامی.
اسپوتنیک، در این مقاله با کاربرد های هوش مصنوعی در صنعت نظامی و همچنین دستاورد های ارتش های پیشرو جهان در توسعه و استفاده از آنها را خواهید خواند.

"دست مرده"

مجله معتبر دفاع ملی مقاله ای منتشر کرد که در آن درباره "آزمایشگاه زنده برای هوش مصنوعی" صحبت کرد. ما در مورد درگیری در اوکراین صحبت می کنیم.
یکی از پیشرفته ترین حوزه هایی که در آن از هوش مصنوعی استفاده می شود، شناسایی هدف است. به عنوان مثال، برای تعیین موقعیت جغرافیایی از عکس های منبع باز استفاده می شود. یا تشخیص چهره برنامه مورد استفاده توسط نیروهای مسلح توسط شرکت امریکایی Clearview AI ساخته شده است.
با این حال، وقتی صحبت از هوش مصنوعی به میان می آید، بسیار دشوار است که دقیقاً بگوییم "زمینه" آن کجاست. کمپیوتر به معنای گسترده برای مدت طولانی توسط ارتش مورد استفاده قرار گرفته است برای مثال، اتوماسیون به شناسایی اهداف و هدایت راکت ها به آنها کمک می کند. اما او قادر به حل وظایف پیچیده تر و شوم است.
سیستم داخلی، که در اتحاد جماهیر شوروی ایجاد شد، در غرب "دست مرده" نام داشت. این مجموعه ای برای کنترل خودکار یک حمله اتمی تلافی جویانه عظیم است.
همانطور که مشخص است، در جنگ نابودی، مراکز کنترل هدف اصلی هستند. وظیفه این است که سربازان دشمن را از بین برده شوند و از واکنش آنها جلوگیری کنیم.
دست مرده یا به عبارتی دیگر Perimeter به این ترتیب کار می کند. با یافتن نشانه هایی از حمله هسته ای، مجموعه درخواستی را به ستاد کل ارسال می کند. اگر پاسخی دریافت نشد، او به "همکار" خود، سیستم کنترل راکتی استراتژیک کازبک مراجعه می کند. این سیستم در یک چمدان هسته ای توسط افسری با لباس نیروی دریایی در کنار رئیس جمهور حمل می شود. اگر او پاسخ ندهد، "Perimeter" خودش تصمیم می گیرد. اما برای این کار، حسگرهای آن باید بمباران هسته ای را تشخیص دهند. تنها پس از اولین حملات، راکت های بالستیک پرتاب می شوند. به عبارت دیگر، انتقام تضمین شده است.
© Photo / Unknown photographer of the Ministry of Defence of USSRКомандная ракета системы «Периметр», 1983 год
Командная ракета системы «Периметр», 1983 год - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.04.2023
Командная ракета системы «Периметр», 1983 год
با این حال، حتی چنین سیستم پیچیده ای، به گفته کارشناسان، هنوز هوش مصنوعی نیست.
همانطور که واسیلی بورنوک، سرلشکر، دکترای علوم فنی، در مقاله‌ای برای تفکر نظامی اشاره می‌کند، اتوماسیون فرآیندهای فرماندهی و کنترل در مفهوم نظامی شامل استفاده از رایانه برای جمع‌آوری اطلاعات، طبقه‌بندی آن و تصمیم‌گیری بیشتر توسط افراد است. اما در مورد هوش مصنوعی، کامپیوتر خود در شرایط عدم قطعیت تصمیم می گیرد، در حالی که همه چیز درباره وقایع رخ داده مشخص نیست.
اولین رسوایی ها
بنابراین ، هوش مصنوعی در درجه اول برای از بین بردن "مِه جنگ" بدنام شروع به استفاده کرد. یک نمونه طرح چند میلیون دلاری پروژه Mavenپنتاگون است.
این پروژه باید به "چشم" جدید ارتش تبدیل شود. یک فرد قادر به پردازش حجم عظیمی از فیلم و عکس از ماهواره های امریکایی و هواپیماهای بدون سرنشین شناسایی نیست، به همین دلیل آنها یک دستیار را جذب کردند.
با این پروژه است که اولین رسوایی های مطرح در مورد مسائل اخلاقی مرتبط است. کارکنان گوگل که به عنوان یکی از پیمانکاران پنتاگون عمل می کرد، در آپریل 2018 در اعتراض به مشارکت این شرکت در ایجاد فناوری های نظامی، دادخواستی را ارائه کردند. این نامه را حدود چهار هزار نفر امضا کردند. وقتی هیچ پاسخی دریافت نشد، ده ها نفر از آنها کنار رفتند.
با این وجود، چند ماه بعد، غول فناوری اطلاعات از تمدید قرارداد با وزارت دفاع ایالات متحده خودداری کرد. این قرارداد در مارس 2019 به پایان رسید.
© AP Photo / Alastair GrantЛоготип компании Google
Логотип компании Google - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.04.2023
Логотип компании Google
هزینه قرارداد برای چنین شرکتی کم است: فوربس 15 میلیون دلار گزارش داد. با این حال، جای گوگل توسط رقبا - مایکروسافت و آمازون - گرفته شد. آنها در مجموع 50 میلیون درآمد کسب کردند و می خواهند به همکاری با پنتاگون ادامه دهند.
خودت پرواز را یاد بگیر
آنها در شناسایی هدف متوقف نشدند. پیش از این در سال 2020، ایالات متحده قراردادی را برای تجهیز پهپادهای MQ-9 Reaper به هوش مصنوعی امضا کرد. جنرال اتمیکس 93.3 میلیون دلار برای این کار دریافت کرد.
اکنون این شرکت در حال توسعه فناوری است که به پهپاد اجازه می دهد تا آفلاین شود به طور مستقل پرواز کند، اشیاء ردیابی را انتخاب کند و داده ها را پردازش کند.
آنها در آینده می خواهند هوش مصنوعی را برای کنترل گروهی از پهپادها آموزش دهند. در حال حاضر تحولات در این زمینه در حال انجام است.
© Photo / US Air Force / Staff Sgt. Brian FergusonUS MQ-9 Reaper drone in flight
US MQ-9 Reaper drone in flight - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.04.2023
US MQ-9 Reaper drone in flight
مرگ از آسمان
با این حال، کنترل پهپادهای منفرد نیز در حال بهبود است. هفته گذشته، شرکت روسی "Unmanned Vehicles" نمونه اولیه یک پهپاد کامیکاز FPV با موتور جت از نوع K-5 را ارائه کرد. می تواند امضاهای حرارتی و الگوهای بصری را تشخیص دهد. به عبارت دیگر، اپراتور باید آن را به منطقه مورد نظر بیاورد و K-5 آن را پیدا کرده و نابود می کند.
در عین حال، برخی از نمونه ها از قبل در کنترل هواپیماهای بدون سرنشین برتر از انسان هستند. به گزارش ساوت چاینا مورنینگ پست، در ماه مارس، ارتش چین نبرد تیم های حمله تحت کنترل هوش مصنوعی و افراد را شبیه سازی کرد.
و کامپیوتر فرصتی برای بشر باقی نگذاشت، علیرغم این واقعیت که در ابتدا او ابتکار عمل را با استفاده از تاکتیک های مختلف به دست گرفت. اما هوش مصنوعی به سرعت وضعیت را اصلاح کرد و توانست به دم حریف برود. اپراتور نتوانست از او جدا شود، اگرچه او یک دقیقه و نیم مانور داد. این یک ابدیت برای یک نبرد است که گاهی اوقات نتیجه آن در کسری از ثانیه تعیین می شود.
© SputnikОпытный образец FPV дрона-камикадзе компании "Беспилотные аппараты"
Опытный образец FPV дрона-камикадзе компании Беспилотные аппараты - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.04.2023
Опытный образец FPV дрона-камикадзе компании "Беспилотные аппараты"
در اظهار نظر در مورد این آزمایش، محققان عقیده دارند که اتکا به هواپیماهایی که قادر به هدف قرار دادن اهداف از راه دور هستند، یک شاخه بن بست در توسعه هوانوردی نظامی است.
کارشناسان تاکید می کنند: به لطف فناوری های رادارگریز و اقدامات متقابل الکترونیکی، 25 تا 40 درصد نبردهای هوایی در آینده از فاصله نزدیک انجام می شود.
ماشین ماشین را به حرکت در می آورد
هوش مصنوعی در حال حاضر به طور کامل برای چنین نبردهایی مجهز شده است. و ما در مورد هواپیماهای جنگی تمام عیار صحبت می کنیم.
در سال 2020، آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی (دارپا) وزارت دفاع ایالات متحده آزمایشی AlphaDogfight را برگزار کرد. شرکت کنندگان - هشت تیم توسعه - برنامه ای را ایجاد کردند که قادر به کنترل یک جنگنده بود. آنها این طرح را بر روی شبیه ساز FlightGear که از F-16 تقلید می کند، آزمایش کردند.
در پایان، ساخته های آنها با یکدیگر جنگیدند. برنده یک هوش مصنوعی از شرکت Heron System بود که سپس با یک خلبان با تجربه نیروی هوایی درگیر شد. این تقابل با نتیجه 5 بر صفر به سود برنامه به پایان رسید.
© Photo / U.S. Air ForceЧетыре совместные бомбы малого диаметра на крыле истребителя F-16 Fighting Falcon, которые были сброшены во время первого демонстрационного полета программы "Авангард Золотой Орды"
Четыре совместные бомбы малого диаметра на крыле истребителя F-16 Fighting Falcon, которые были сброшены во время первого демонстрационного полета программы Авангард Золотой Орды - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.04.2023
Четыре совместные бомбы малого диаметра на крыле истребителя F-16 Fighting Falcon, которые были сброшены во время первого демонстрационного полета программы "Авангард Золотой Орды"
چالش های جدید
اما کنترل یک هواپیمای بدون سرنشین، یک جت جنگنده یا حتی گروهی از پهپادها یک چیز است و جنگیدن یک چیز دیگر. در درگیری فعلی در اوکراین، پهپادها از قبل اجازه نظارت بر وضعیت را می‌دهند، اما مردم همچنان این روند را رهبری می‌کنند. در آینده نیز پیشنهاد می شود این تابع به هوش مصنوعی منتقل شود.
هم اکنون هوش مصنوعی به تدریج برای انجام تمرینات فرماندهی و ستاد جذب شده است.
توانایی هوش مصنوعی در هدایت واحدها بهتر از انسان چند سال پیش تایید شد. در سال 2019، برنامه Open AI Elon Musk در بازی Dota 2، تیم OG، قهرمان جهان را شکست داد. و در مسابقات دسترسی آزاد، زمانی که هر بازیکنی می‌توانست ماشین را به چالش بکشد، نرخ برد 99.4 درصد بود. این توانایی رایانه را برای مقابله با وظایف در شرایط اطلاعات محدود تأیید کرد.
به گفته کارشناسان، توسعه بیشتر هوش مصنوعی، می تواند به انقلابی در امور نظامی منجر شود که با اختراع باروت و سلاح های هسته ای قابل مقایسه است. با این حال، یک قیاس دیگر توسعه آتش بسیار مناسب تر به نظر می رسد. این به انسان اجازه داد تا پادشاه طبیعت شود. اکنون این نگرانی وجود دارد که مردم با ابزاری که خودشان ساخته اند اگر به آن دسترسی نامحدود به سلاح ها بدهند از تاج و تخت حذف شوند.
Робот-гуманоид - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.04.2023
هوش مصنوعی چت جی پی تی (چت بات) معاهده صلح اوکراین را آماده کرد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала