هشدار انس حقانی به شورای امنیت سازمان ملل

© Sputnikانس حقانی
انس حقانی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.04.2023
عضو شوید
انس حقانی میگوید که شورای امنیت سازمان ملل متحد نباید به سیاست شکست خورده فشار ادامه دهد.
به گزارش اسپوتنیک، یکی از رهبران ارشد طالبان روز جمعه به شورای امنیت سازمان ملل متحد هشدار داد که پس از تصویب قطعنامه ای که اعضای آن محدودیت های فزاینده کابل بر زنان را محکوم کردند، از "سیاست شکست خورده فشار" خود دست بردارد.
این قطعنامه که روز پنجشنبه به اتفاق آرا از سوی تمامی 15 عضو شورا تصویب شد، گفت که ممنوعیت کار زنان برای سازمان جهانی و سازمان های غیردولتی در افغانستان "حقوق بشر و اصول بشردوستانه را تضعیف می کند".
شورا از "همه دولت‌ها و سازمان‌ها خواست تا از نفوذ خود استفاده کنند" تا "برگرداندن فوری این سیاست‌ها و شیوه‌ها را ترویج کنند".
Министр обороны Российской Федерации генерал армии Сергей Шойгу - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.04.2023
گروه های افراطی مستقر در افغانستان همسایه ها را تهدید می کند
انس حقانی، یکی از رهبران ارشد جنبش طالبان اما بدون نقش رسمی دولتی، گفت که شورا "نباید به سیاست شکست خورده فشار ادامه دهد".
وی در توییتر خود نوشته است: "هر موقعیتی که اتخاذ شود، که بر اساس درک عمیق نباشد، نتایج مطلوب را به دست نمی آورد و همیشه بی اثر خواهد بود".
او گفت که شورا در عوض باید تحریم های دیپلماتیک و مالی اعمال شده بر تعدادی از مقامات را که "مصوبه مجازات دسته جمعی افغان ها است" را حذف کند.
قابل یادآوری است که زنان از ورود به اکثر آموزش‌های متوسطه و دانشگاه‌ها منع شده‌اند، از کار در اکثر مشاغل دولتی و همچنین سازمان‌های غیردولتی منع شده‌اند و از ورود به فضاهای عمومی مانند ورزشگاه‌ها و پارک‌ها جلوگیری شده‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала