تلاش ها برای ایجاد یک چارچوب مشترک پاکستان و امریکا برای مبارزه با تروریزم در افغانستان

© Photo / Pixabay / tnc123La bandera de Pakistán
La bandera de Pakistán - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.04.2023
عضو شوید
سفیر پاکستان در امریکا طی مصاحبه‌ای، تروریسم در افغانستان را تهدیدی برای پاکستان خواند و خواستار همکاری پکن و واشنگتن برای محو تروریسم شد.
به گزارش اسپوتنیک، مسعود خان، سفیر پاکستان در امریکا، با اظهار این که کشور همسایه اش افغانستان یک تهدیدی جدی برای پاکستان است تاکید کرده است که در تلاش ایجاد یک چارچوب مشترک با واشنگتن برای مبارزه با تروریزم در افغانستان است.
رسانه‌های پاکستانی گزارش داده‌اند که سفیر این کشور در امریکا طی یک نشست در واشنگتن با اشاره به نگرانی امریکا و چین از رشد تروریسم در افغانستان هشدار داده است که اگر این تهدید کنترول نشود، به منطقه و فراتر از آن گسترش خواهد یافت.
او تأکید کرده است که اولتر از هرچیزی، ثبات در افغانستان برای خود مردم این کشور که طی چهار دهه درگیر جنگ بوده‌اند، ضروری است.
آقای خان خاطرنشان کرد: "تروریزم غیرقابل تحمل است". او عملیات نظامی علیه تروریزم را ضروری دانسته‌ و گفت، پاکستان، چین و امریکا باید برای مقابله با این تهدیدات با یکدیگر همکاری کنند.
کابل: معاهده آب اجرا می‌شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.04.2023
مسئول محیط زیست ایران برای بحث در مورد حقوق آب دریای هلمند به افغانستان سفر می کند
با دوباره به قدرت رسیدن طالبان به قدرت در اگست 2021، مقام‌های پاکستانی بارها از گسترش تروریزم در افغانستان ابراز نگرانی کرده‌اند. مقام‌های پاکستانی ادعا می‌کنند که جنگجویان تحریک طالبان پاکستانی در خاک افغانستان پناه‌گاه دارند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала