ما به طور فزاینده‌ای شاهد خروج دالر از مثلث بین المللی هستیم

© Fotolia / VkilikovБанкноты долларов США и китайских юаней
Банкноты долларов США и китайских юаней  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.04.2023
عضو شوید
با افزایش حضور یوان در تمام معاملاتی که برای مثال در تجارت با ارجنتین مفید است، تضعیف دالر به دست می آید.
به گزارش اسپوتنیک، در شرایط بحران اقتصادی شدید ناشی از کمبود ارز خارجی که به دلیل اختلاف با صندوق بین المللی پول در مورد مذاکرات پرداخت بدهی تشدید شده است، دست کشیدن ارجنتین از ارز امریکایی در تجارت با پکن به عنوان یک حرکت استقلال از واشنگتن در چارچوب سناریوی جهانی کاهش دالری در نظر گرفته می شود.
فرانسیسکو کانتاموتو، اقتصاددان و محقق در شورای ملی تحقیقات علمی و فنی (Conicet) به اسپوتنیک موندو گفت: "این وضعیت موقعیت بانک مرکزی ارجنتین را تسهیل می کند، اما موقعیت آسیب پذیر آن را تغییر نمی دهد."
او تاکید می کند: "ما باید مراقب باشیم زیرا در شرایط بسیار حساس و با عدم اطمینان بسیار بالا قرار داریم.
دورانداختن زولانه: روسیه به امتناع از دالر هنگام پرداخت بهای نفت آماده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.04.2023
ضربه جدید به دالر
اسماعیل برمودز، روزنامه‌نگار متخصص در اقتصاد، به اسپوتنیک موندو گفت: "این اعلامیه تسکین‌دهنده است زیرا نشان‌دهنده دور شدن از دالر برای تجارت است، اما شکاف منابع همچنان وجود دارد که بسیار نگران‌کننده است".
کانتاموتو تاکید می کند: "در این زمینه، توافق با چین را می توان راهی برای فشار بر کاخ سفید دانست: "این یک ژست برای سخت‌تر شدن در قبال ایالات متحده است (...) ارجنتین تلاش می‌کند تا روابط با واشنگتن را یکسان کند، اما اکنون که توافق صندوق بین‌المللی پول نیاز به مذاکره مجدد دارد، آنها را تحت فشار قرار می‌دهد تا نشان دهند که بوئنوس آیرس را در جیب ندارند."
در ادامه برمودز بیان کرد، مزایای این پیمان دوجانبه و دوگانه است: این پیمان نه تنها وابستگی به دالر را کاهش می دهد، بلکه صندوق بین المللی پول را مجبور می کند در موضع خود در قبال ارجنتین تجدید نظر کند. تنها راه امریکا برای خنثی کردن چین این است که به یک دستیار مهم برای کشور ما تبدیل شود و ما می دانیم که آنچه صندوق بین المللی پول انجام می دهد در دست کاخ سفید است.این تحلیلگر خاطرنشان کردکه "ایالات متحده سیاست‌های نرم‌افزاری را اعمال نمی‌کند، بلکه کشورها را مجبور می‌کند به دنبال شرکای با توانایی بیشتر برای تعدیل مفاد توافق‌نامه‌ها باشند، و این جایی است که چین وارد عمل می‌شود". او به دگرگونی تدریجی زیربنای این اظهارات به تقویت پول آسیایی در مناقشه تجاری جهانی اشاره دارد.
Изображение Бенджамина Франклина с подбитым глазом на банкноте номиналом сто долларов США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.04.2023
سرنگونی سلاح سیاسی امریکا "دالر"
تحول تدریجی که در زیر این اظهارات قرار دارد نشان دهنده تقویت ارز آسیایی در مناقشه تجاری جهانی است.
کانتاموتو می گوید: یوآن به عنوان یک ارز جهانی در حال تقویت است و دالری را تحت فشار قرار می دهد. با افزایش حضور یوآن در تمام معاملاتی که برای مثال در تجارت با ارجنتین مفید است، تضعیف دالر به دست می آید.
وی افزود: از نظر مردم ارجنتین، دالر یک ذخیره ارزش است، اما به عنوان یک وسیله مبادله وزن آن نسبی است: ما با چین بیشتر مبادلات تجاری داریم نسبت با ایالات متحده.
تغییرات آرام در حقایق عینی، مانند توافق بین لولا داسیلوا و شی جین پینگ در مورد تجارت دوجانبه منعکس شده است. به گفته کانتاموتو، "برزیل شگفت انگیزترین مورد است، زیرا از نظر تاریخی در کنار ایالات متحده بوده است. امروزه بسیاری از کشورها این برتری را مورد مناقشه قرار می دهند و همه آنها دنبال واشنگتن نیستند."
طبق نتیجه گیری برمودز: "به طور فزاینده ای شاهد خروج دلار از زاویه بندی بین المللی هستیم، ودر مورد لولا نیز همینطور است. چین به سرمایه گذار اصلی در امریکای لاتین و کارائیب تبدیل شده است، منطقه ای که ایالات متحده از آن استفاده می کرد و منطقه پر نفوذ خود معرفی میکرد"
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала