مارات قاسم، سردبیر اسپوتنیک لیتوانیا با قید وثیقه از زندان لتونیا آزاد شد

© SputnikШеф-редактор Sputnik Литва Марат Касем
Шеф-редактор Sputnik Литва Марат Касем - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.04.2023
عضو شوید
سردبیر اسپوتنیک لیتوانیا که چند ماه پیش دستگیر شده بود با قید وثیقه از زندان لتونیا آزاد شد.
به گزارش اسپوتنیک، مارات قاسم، سردبیر اسپوتنیک لیتوانیا با قید وثیقه از زندان لتونیا آزاد شد.
در این گزارش آمده است: "مرات قاسم، سردبیر اسپوتنیک لیتوانیا، به گفته کانال تلگرامی محلی، به قید وثیقه از زندان در لتونیا آزاد شده است. مارات تا زمان محاکمه تحت وثیقه و نظارت پولیس باقی خواهد ماند".
مارات قاسم شهروند لتونیا است، او چندین سال است که در مسکو در گروه رسانه ای راسیا سیودنیا که اسپوتنیک لیتوانیا را نیز در بر می گیرد، زندگی و کار می کند. او در 30 دسامبر سال گذشته به دلایل خانوادگی وارد لتونیا شد و پس از آن بازداشت شد. در 5 جنوری، دادگاه ریگا روزنامه نگار را بازداشت کرد و در میانه ای ماه درخواست تجدید نظر را رد کرد.
وزارت امور خارجه روسیه بازداشت قاسم را انتقام رژیم های دیکتاتوری به دلیل پایبندی روزنامه نگار به اصول و رعب و وحشت علیه مخالفان خواند. به گفته دیمیتری کیسلیوف مدیر کل راسیا سیودنیا، همه اینها در شرایط "بی قانونی اروپایی" اتفاق می افتد، زمانی که یک فرد می تواند به دلیل فعالیت های حرفه ای روزنامه نگاری، به دلیل موقعیت خود و اطلاعاتی که گزارش می کند دستگیر شود.
شورای حقوق بشر تحت ریاست جمهوری روسیه و تاتیانا ماسکالکووا، بازرس حقوق بشر، از کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل، نماینده سازمان امنیت و همکاری اروپا در امور آزادی رسانه ها و کمیسر حقوق بشر شورای اروپا خواسته اند تا در این وضعیت مداخله کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала