ترامپ در نیویورک دستگیر شد

© AFP 2023 / Mandel NganБывший президент США Дональд Трамп во время выступления в Вашингтоне
Бывший президент США Дональд Трамп во время выступления в Вашингтоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.04.2023
عضو شوید
رئیس جمهور پیشین امریکا در دادگاه نیویورک دستگیر شده و در انتظار اتهامات است.
به گزارش اسپوتنیک، سی ان ان گزارش داد، که دادگاهی در نیویورک دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین امریکا را دستگیر کرده است.
در توضیحی که روی صفحه این شبکه همراه با پخش زنده پخش می شود، نوشته شده است: "دونالد ترامپ دستگیر شده و در انتظار اتهامات است".
پشتیبانان و مخالفان این سیاستمدار در خارج از ساختمان در منهتن تجمع کردند. مخالفان ترامپ خواستار دستگیری رئیس جمهور پیشین هستند و او را به دروغگویی متهم می کنند، یک گروه حامی پرچم هایی با نام رئیس جمهور پیشین و نوشته های "ترامپ یا مرگ" به اهتزاز در می آورند.
کاخ سفید با صحبت از تهدید ناآرامی به دلیل محاکمه ترامپ گفت: ما آماده ایم.
خود ترامپ آنچه را که برای او اتفاق می‌افتد، "وضعیت سورئال" خواند و گفت: "باورم نمی‌شود که این اتفاق در آمریکا می‌افتد".
Бывший президент США Дональд Трамп. Архивное фото  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.04.2023
درگیری پشتیبانان و مخالفان ترامپ در بیرون از محوطه دادگاه
هفته گذشته هیئت منصفه در نیویورک به متهم کردن ترامپ رای داد. به گزارش سی ان ان، دفتر دادستانی منهتن آماده است تا در برابر ترامپ در بیش از 30 فقره کلاهبرداری تجاری شکایت کند.
ترامپ در توضیح این وضعیت، اتهامات در برابر خود را آزار و اذیت سیاسی و دخالت در انتخابات در بالاترین سطح تاریخ خواند. وی در عین حال امریکا را "کشور جهان سوم" خواند. رئیس جمهور پیشین امریکا تاکید کرد، که نمی تواند روی یک محاکمه عادلانه در نیویورک حساب کند. او از هوادارانش خواست در صورت متهم شدن به او اعتراض کنند.
کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان جمهوریخواه، آلوین براگ، دادستان منهتن را به سوء استفاده بی پیشینه از قدرت متهم کرد. ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا که یکی از رقبای اصلی ترامپ در انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان امریکا در سال 2024 محسوب می شود، گفت، که این ایالت با توجه به شرایط مشکوک پرونده، استرداد رئیس پیشین دولت را تسهیل نخواهد کرد.
فرض بر این است که این مورد مربوط به بازیگر پورنوگرافی استورمی دنیلز است که گفته می شود به دلیل سکوتش در مورد رابطه ادعایی اش با ترامپ، مبلغ زیادی پول پرداخت شده است.
خود رئیس جمهور پیشین امریکا هم ارتباط با دانیلز و هم هرگونه اقدام غیرقانونی از سوی او را رد کرد. وی همچنین اظهار داشت، که این یک آزار و اذیت سیاسی مربوط به قصد وی برای نامزدی برای ریاست جمهوری در سال 2024 است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала