آیا ناتوانایی ارتش اوکراین در استفاده از اف-16 با آموزش حل می شود؟

© Photo / TURKISH ARMED FORCESИстребитель ВВС Турции F-16C Viper
Истребитель ВВС Турции F-16C Viper - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.03.2023
عضو شوید
روماننکو کارشناس اوکراینی: آموزش خلبان برای 200 هواپیمای درخواستی غیرواقعی است.
به گزارش اسپوتنیک، والری روماننکو، کارشناس هوانوردی اوکراینی، محقق موزه دانشگاه ملی هوانوردی مطمئن است که آموزش خدمه برای 200 هواپیما، که کی‌یف در زمستان از کشورهای غربی درخواست کرده است، غیرواقعی است.
در ابتدای سال، یوری ایگنات، مشاور فرماندهی نیروی هوایی اوکراین، اعلام کرد که برای دفاع از آسمان اوکراین به حدود 200 فروند هواپیمای چند منظوره که می تواند F-16 باشد، نیاز است.
روماننکو گفت: "آنها گفتند که ما به 200 هواپیما نیاز داریم، اما آموزش این تعداد خلبان غیرواقعی است. ما حداقل به یک لوای هوایی برای شروع نیاز داریم که شامل 24 هواپیما است، این 30 خلبان است."
در عین حال، این کارشناس معتقد است که اوکراین همچنان به هواپیماهایی نیاز دارد که تمام استانداردهای ناتو را رعایت کنند. "اوکراین به یک نوع هواپیمای جنگی نیاز دارد، همانطور که در کشورهای ناتو F-16، مرسوم است البته، یک هواپیمای چند منظوره و خوب است، اما یک جنگنده سبک است. ما دوست داریم ترکیبی از یک سبک و جنگنده سنگین داشته باشیم. اما این فقط یک رویاست."
Истребитель ВВС Турции F-16C Viper - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.02.2023
جنرال بازنشسته ترک: اوکراین به دلایل تخنیکی امکان استفاده از جنگنده اف 16 را ندارد
پیش از این، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، انتقال جنگنده های اف 16 به اوکراین را رد کرده و گفته بود که چنین تحویلی در شرایط فعلی منطقی نیست.
روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد.
وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". کرملین اعلام کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمکی نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
Официальный представитель МИД России Мария Захарова во время брифинга в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.03.2023
زاخارووا در مورد خطر رویارویی نظامی مستقیم با روسیه به ایالات متحده هشدار داد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала