وزارت خارجه هند: نا آرامی در مرز هند و چین بیشتر شده است

© Sputnik / Alexey Kudenko /  مراجعه به بانک تصاویر Министр иностранных дел Индии Субраманьям Джайшанкар на пресс-конференции в Москве
Министр иностранных дел Индии Субраманьям Джайшанкар на пресс-конференции в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.03.2023
عضو شوید
وزارت خارجه هند وضعیت هیمالیا را که نیروهای هندی و چینی در آن مستقر هستند، "شکننده" خواند.
به گزارش اسپوتنیک، وزیر خارجه هند سوبرامانیام جایشانکار، اشاره کرد که پکن باید تمام توافقات قبلی را انجام دهد.
وضعیت در منطقه غربی هیمالیا در لاداخ، جایی که سربازان هندی و چینی در مقابل یکدیگر ایستاده اند، همچنان خطرناک و شکننده است. این را سوبرامانیام جایشانکار، وزیر امور خارجه هند روز شنبه در سخنانی در دهلی نو بیان کرد.
جایشانکار به نقل از تایمز آو ایندیا گفت: "به نظر من وضعیت هنوز بسیار شکننده است زیرا مواضعی وجود دارد که نیروهای ما بسیار نزدیک هستند".
رئیس وزارت خارجه هند معتقد است که طرف چینی باید تمام توافقات قبلی را که قبلاً به دست آمده عمل کند. جایشانکار گفت که در حالی که نیروهای هر دو طرف از بسیاری از مناطق عقب نشینی کرده اند، بحث ها در مورد برخی مسائل باقی مانده ادامه دارد.
وزیر امور خارجه هند افزود: "ما به چینی‌ها به وضوح گفتیم که شما نمی‌توانید توافق‌ها را زیر پا بگذارید و در عین حال می‌خواهید که بقیه روابط به گونه‌ای ادامه یابد که گویی هیچ اتفاقی نیفتاده است".
در ماه می 2020 درگیری در منطقه کوهستانی لداخ در مرز دو کشور رخ داد که منجر به تلفات دو طرف شد. هند و چین توپخانه سنگین، تانک و هواپیما به این منطقه فرستادند. پس از یک سری مذاکرات در سطوح نظامی و دیپلماتیک، پکن و دهلی نو خروج تدریجی متقابل نیروها از خط مرزی را آغاز کردند.
فقدان مرز مشخص بین هند و چین در هیمالیا (این دو کشور با خط کنترل واقعی از هم جدا شده اند) برای دهه ها منبع تنش بوده است. در سال 1959 هند اعلام کرد که طرف چینی بخشی از ایالت آروناچال پرادش را تصرف کرده است و در سال 1962 درگیری مسلحانه هند و چین رخ داد که در نتیجه حدود 38 هزار کیلومتر متعلق به هند به کنترل چین درآمد.
This undated handout photograph released by the Indian Army on February  16, 2021 shows People Liberation Army (PLA) soldiers during military disengagement along the Line of Actual Control (LAC) at the India-China border in Ladakh - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.03.2023
گزارش جامعه اطلاعاتی امریکا از افزایش درگیری مرزی میان هند و چین
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала