نبنزیا: دادگاه بین المللی کیفری در مسیر انحلال خود گام بر می دارد

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر Заместитель министра иностранных дел РФ Василий Небензя
Заместитель министра иностранных дел РФ Василий Небензя - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.03.2023
عضو شوید
واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل: روسیه اسناد ICC را باطل و بی اعتبار می داند، دادگاه به سمت انحلال خود پیش می رود.
به گزارش اسپوتنیک، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در این سازمان در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت: مسکو هرگونه سند دیوان کیفری بین‌المللی را باطل و غیرقانونی می‌داند، دیوان کیفری بین‌المللی راه خود انحلال را در پیش گرفته است.
این دیپلمات گفت: "این دادگاه بین المللی مغرض، سیاست زده و ناکارآمد بار دیگر نارسایی خود را ثابت کرد. دیوان کیفری بین المللی دست نشانده ای است در دست غرب جمعی که همیشه آماده اجرای عدالت کاذب است."
آنها به بدبینی این واقعیت اشاره کردند که دادگاه تصمیم به "دستگیری" رئیس جمهور روسیه، ولادیمیر پوتین و ماریا لووا-بلوا، بازرس کودکان در آستانه بیستمین سالگرد تهاجم غیرقانونی ایالات متحده به عراق گرفت، درست زمانی که "دیوان کیفری بین المللی صلاحیت قضایی داشت، اما هیچ کاری برای محاکمه عاملان (تجاوز به عراق) نکرد.
Президент РФ Владимир Путин - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.03.2023
حکم بازداشت ولادیمیر پوتین از سوی محکمه بین‌المللی لاهه
نماینده دائم روسیه یادآور شد، روسیه یکی از طرفین اساسنامه رُم نیست، دیوان کیفری بین المللی صلاحیت رسیدگی به کشور و شهروندان آن را ندارد. وی تاکید کرد: ما هرگونه سندی را که از این ارگان صادر شود غیرقانونی و باطل می دانیم.
نبنزیا در پایان گفت: "با همه نشانه‌ها، دیوان بین‌المللی کیفری واقعاً مسیر خود انحلال را پیش گرفته است، در درجه اول از نظر اختیار."
دادگاه کیفری بین‌المللی روز جمعه از صدور حکم "دستگیری" پوتین و لووا-بلوا خبر داد و آنها را به "خروج غیرقانونی کودکان از اوکراین" متهم کرد.
دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور دیمیتری پسکوف تأکید کرد که طرح این سؤال غیرقابل قبول است. روسیه صلاحیت دیوان بین المللی کیفری را به رسمیت نمی شناسد و هر یک از تصمیمات آن از نظر قانون باطل است. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین خاطرنشان کرد که تصمیمات دادگاه کیفری بین المللی در مورد "دستگیری" پوتین و لووا-بلوا از نظر قانونی بی اعتبار است.
Президент РФ Владимир Путин - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.03.2023
حکم بازداشت ولادیمیر پوتین از سوی محکمه بین‌المللی لاهه
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала