پسکوف تمدید قرارداد غلات را برای 60 روز تایید کرد

CC BY-SA 4.0 / The Presidential Office of Ukraine / Working trip of the President of Ukraine to the Odesa region (cropped photo)Турецкий сухогруз с украинским зерном Polarnet в порту Одессы
Турецкий сухогруз с украинским зерном Polarnet в порту Одессы - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.03.2023
عضو شوید
دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین تمدید "توافق غلات" را به مدت 60 روز تایید کرد.
به گزارش اسپوتنیک، دمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه اعلام کرد، روسیه قرارداد غلات را برای 60 روز تمدید می کند.
پسکوف در پاسخ به این سوال که آیا قرارداد غلات تمدید می شود و برای چه مدت، گفت: "روسیه قرارداد را برای 60 روز تمدید می کند."
قرارداد مواد غذایی (یا غلات) که در 22 جنوری 2022 توسط نمایندگان روسیه، ترکیه، اوکراین و سازمان ملل امضا شد، شامل صادرات غلات، مواد غذایی و کود اوکراینی از طریق دریای سیاه از سه بندر از جمله اودسا است. مرکز هماهنگی مشترک در استانبول مسئولیت هماهنگی حرکت کشتی ها را بر عهده دارد.
این قرارداد به خودی خود بخشی جدایی ناپذیر از یک توافق نامه است که از جمله موارد دیگر، رفع انسداد صادرات مواد غذایی و کودهای شیمیایی روسیه را فراهم می کند، مسکو خاطرنشان کرد که این دقیقاً همان چیزی بود که محقق نشد. در عین حال، سازمان ملل تضمین هایی مبنی بر رفع محدودیت ها داشت.
تأمین اغذیه بخش اعظم جهان اسلام با گندم روسی از ایران  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.03.2023
کرملین تمدید قرارداد غلات را نشانه حسن نیت این کشور خواند
قابل یادآوری است که این قرارداد در 18 نوامبر 2022 منقضی شد، اما در صورت عدم اعتراض هر یک از طرفین، به طور خودکار 120 روز یعنی الا 18 مارچ تمدید شد. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که "هیچ اعتراضی دریافت نشده است" و در عین حال اشاره کرد که طرف روسیه اجازه می دهد تا "ابتکار دریای سیاه" برای صادرات غلات اوکراینی بدون هیچ گونه تغییر در مدت زمان و پوشش، تمدید شود.
روز دوشنبه، سرگئی ورشینین، معاون وزیر امور خارجه روسیه پس از مذاکرات با نمایندگان سازمان ملل در مورد وضعیت معامله غلات در ژنو اعلام کرد که روسیه با تمدید بعدی "ابتکار دریای سیاه" پس از پایان دوره دوم در 18 مارچ، اما فقط برای 60 روز، مخالفت ندارد. به گفته او، موضع بعدی روسیه بستگی به پیشرفت واقعی در عادی سازی صادرات کشاورزی روسیه، از جمله پرداخت های بانکی، لجستیک حمل و نقل، بیمه، تخلیه فعالیت های مالی و تحویل آمونیاک از طریق خط لوله تولیاتی - اودسا دارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала