قطع نامه جدید شورای امنیت درباره افغانستان

CC BY 2.0 / Dano / UN Security Council chamberЗал заседаний Совбеза ООН
Зал заседаний Совбеза ООН  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.03.2023
عضو شوید
شورای امنیت سازمان ملل متحد با هماهنگی امارات و جاپان قطعنامه های مربوط به افغانستان را به اتفاق آرا تصویب کرد.
به گزارش اسپوتنیک، قطعنامه اول، مأموریت قوی ماموریت کمکی سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) را برای 12 ماه دیگر تمدید می کند و به آن امکان می دهد به کار خود در زمینه ارتقای حقوق بشر، تعامل با تمام سهامداران افغان و هماهنگی کمک های بشردوستانه ادامه دهد. قطعنامه دوم درخواست می کند که یک ارزیابی مستقل در مورد رویکرد بین المللی در قبال افغانستان انجام شود.
پس از هر دو رای، و به نمایندگی از امارات و جاپان، سفیر لانا زکی نصیبه، نماینده دائم امارات متحده عربی در سازمان ملل در نیویورک، اهمیت حیاتی قطعنامه ها را برجسته کرد. سفیر نصیبه گفت: "در زمانی که مردم افغانستان با مجموعه‌ای از چالش‌های عمیقاً دشوار مواجه هستند، شورا با یک پیام قوی و یکپارچه از حمایت تزلزل ناپذیر از افغانستان و به‌ویژه زنان و دختران آن نخواهد گذشت".
امارات متحده عربی و جاپان در جایگاه خود به عنوان دارندگان اسناد در پرونده افغانستان، مذاکرات را در مورد محصولات شورا تسهیل کردند. صاحبان قلم از مشارکت سازنده و ارزشمند اعضای شورای امنیت قدردانی کردند.
سفیر نصیبه گفت: "ما از روحیه همکاری و احساس مسئولیتی که در طول روند مذاکرات نشان داده شد سپاسگزاریم و معتقدیم که اگر بخواهیم به تعهدات خود در قبال افغانستان و مردم آن عمل کنیم."
پس از تصویب، امارات متحده عربی و جاپان نیز مشترکاً با سازمان ملل متحد یک گفتگوی رسانه ای برگزار کردند که طی آن سفیر نصیبه و سفیر ایشیکان کیمیهیرو از جاپان تأکید کردند که وضعیت موجود در افغانستان برای همیشگی نیست. شورا با درخواست این ارزیابی مستقل، پاسخی دقیق و سنجیده به یک بحران دشوار با تخصص بیرونی و تفکر تازه انجام می‌دهد و اساساً می‌گوید که رویکرد تجاری معمول برای افغانستان کافی نیست.
نمایندهٔ پیشین افغانستان در سازمان ملل استعفا داد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.03.2023
خواست سازمان ملل از گوترش: ارزیابی‌تان در مورد برخورد طالبان با زنان را ارائه دهید
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала