سیاستمدار مشهور فرانسوی، امریکا را به تخریب خط لوله های نورد استریم متهم کرد

© Sputnik / Dmitrij Leltschuk /  مراجعه به بانک تصاویر Судно-трубоукладчик "Фортуна" в порту немецкого города Висмар
Судно-трубоукладчик Фортуна в порту немецкого города Висмар - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.03.2023
عضو شوید
فلوریان فیلیپو، رهبر حزب راستگرای میهن پرستان فرانسه اعلام کرد واضح است که امریکایی ها سال ها با خطوط لوله گاز نورد استریم می جنگند، در ورای انفجار در این خط لوله های گاز هستند.

به گزارش اسپوتنیک، سیمور هرش، روزنامه‌نگار امریکایی، برنده جایزه پولیتزر، در 8 فبروری تحقیقات خود را در مورد خرابکاری در نورد استریم منتشر کرد که در آن به نقل از یک منبع، اظهار داشت که مواد منفجره در زیر خطوط لوله گاز روسیه در جون 2022 تحت پوشش تطبقات نظامی بالتوپس توسط غواصان قوای بحری امریکا با حمایت متخصصین ناروی کار گذاشته شده بود. به گفته هرش، ام این عملیات توسط جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده صادر شده است.
فیلیپو گفت: "حتی قبل از تئوری ارائه شده توسط هرش، که روزنامه نگار بسیار محترم است، آشکار بود که امریکایی ها پشت این انفجار بودند. آخر حتی قبل از جنگ در اوکراین، ایالات متحده با خط لوله های گاز نورد استریم مبارزه می کرد. سال‌ها، این به عنصر دائمی سیاست آنها تبدیل شد. و در اوایل فبروری 2022، بایدن علنی اعلام کرد که امریکایی‌ها می‌توانند کاری کنند که این خط لوله های گاز از بین بروند. و این اتفاق افتاد. آخر این به نفع امریکایی ها بود."
Заместитель председателя Совета безопасности России Дмитрий Медведев выступает на оперативном совещании президента РФ с постоянными членами Совета безопасности РФ (21 февраля 2022). Москвa - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.03.2023
مدودف عوامل انفجار خط لوله های گاز نوراستیریم را پروپاگند احمقانه خواند
به گفته این سیاستمدار، سوال این است که آیا امریکایی ها به تنهایی این کار را انجام دادند یا همراه با ناروی صورت گرفته؟ وی گفت: "و هیچ سفسطه ای در این ادعا نیست، زیرا ناروی از نظر گاز رقیب روسیه است و در بسیاری از کشورها گاز روسیه با گاز ناروی جایگزین شد. بنابراین آنها نیز منافع خود را داشتند ودر این رابطه ثروتمندتر شدند."
در سپتامبر سال گذشته، دو خط لوله گاز صادراتی روسیه به اروپا به نام های نورد استریم و نورد استریم 2 به یکباره منفجر شدند. آلمان، دانمارک و سوئد خرابکاری هدفمند را رد نکردند. تسارنوال عمومی روسیه دوسیه ای را به خاطر اجرای یک اقدام تروریستی بین المللی تحریک دعوی کرد .
روزنامه نیویارک تایمز پیشتر گزارش داده بود که برخی از گروه‌های طرفدار اوکراین، که برنامه‌هایشان لزوماً در کیف معلوم نبود، در ورای از کار انداختن مسیر اصلی صادرات گاز روسیه به اروپا قرار داشته اند. روزنامه آلمانیZeit نیز به نوبه خود نوشت که رد پای حمله به خطوط لوله به سمت اوکراین منتهی می شود. روزنامه تایمز نیز می نویسد که سازمان های اطلاعاتی کشورهای غربی از نام "حامی" احتمالی اوکراینی خرابکاری در نورد استریم با خبر هستند.
دمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه مطالب منتشره در خصوص نورد استریم را انتشار هماهنگ اخبار جعلی به منظور انحراف توجه رسانه ها دانسته بود.
خود ولادیمیر پوتین این روایت را کاملاً مزخرف خواند و خاطرنشان کرد که چنین خرابکاری فقط می تواند توسط متخصصین با حمایت تخنیک های دولتی انجام شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала