در هرج و مرج خروج از افغانستان 234 کودک بدون والدین به امریکا منتقل شده اند

© Photo / @https://twitter.com هرج و مرج در میدان هوایی بعد از ورود طالبان به کابل
هرج و مرج در میدان هوایی بعد از ورود طالبان به کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.03.2023
عضو شوید
وزارت خارجه روسیه: واشنگتن در مورد مشکلات کودکانی است که از افغانستان به ایالات متحده برده می شوند، سکوت کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه در پیامی بیان داشته است که واشنگتن در مورد مشکلات مربوط به وضعیت کودکان منتقل شده از افغانستان به ایالات متحده سکوت کرده است که در این میان 234 کودک از والدین خود جدا شده اند و 42 نفر از آنها بدون رضایت در خانواده های سرپرست قرار گرفته اند.

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: "واشنگتن درباره مشکل کودکان افغان را که به ایالات متحده برده شده اند سکوت کرده است. 234 کودک افغان از والدین خود جدا شده اند که 42 نفر از آنها بدون رضایت به خانواده های سرپرست منتقل شده اند."

همچنین به این واقعیت اشره شد که از 82 هزار افغان "نجات یافته" فقط 4.5 نفر در ایالات متحده پناهندگی دریافت کردند. این وزارتخانه افزود: "با تصمیم اخیر کنگره به بقیه مهاجران تنها حق اقامت دو ساله در ایالات متحده داده شد که اتفاقاً تنها تا شش ماه دیگر به پایان می‌رسد".
Конгресс США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.02.2023
بی تفاوتی کنگره امریکا هزاران پناهجوی افغان را در معرض دیپورت قرار داده است
وزارت خارجه روسیه به این واقعیت اشاره کرد که واشنگتن با ممانعت از خروج پناهجویان به کشورهای ثالث، مقامات کشورهایی را که در آن مستقر هستند به بدرفتاری با آنها متهم می کند. چندین هزار پناهنده در پایگاه هایی در قطر، امارات متحده عربی، بحرین، اسپانیا، ایتالیا و آلمان در انتظار "رویای آمریکایی" مستقر هستند و مقامات با 2700 افغانی که خود آمریکایی ها اجازه خروج آنها را به کشورهای ثالث نمی دهند، بدرفتاری می کنند.
خط دولت آمریکا که بر اساس مدل غربی آن آمریکایی‌ها باج‌گیری آشکار علیه رهبری کنونی افغانستان انجام می‌دهند، باعث سردرگمی شدید، اعمال تحریم‌ها، مسدود کردن ذخایر ملی، تهدید به قطع کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی، خواستار رعایت دقیق حقوق بشر در افغانستان است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала